وزیر خارجه سوریه: روسیه به اهداف خود در اوکراین می‌رسد

وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با شبکه المیادین با تاکید براینکه غرب حامی اصلی تروریسم در سوریه است، گفت: روسیه به اهداف خود در اوکراین می‌رسد.

به گزارش مشرق از المیادین، فیصل مقداد در ابتدا گفت: ما بعد از ۱۰ سال جنگ تاکید می‌کنیم که سوریه در معرض یک جنگ تروریستی قرار گرفته بود و تاکید داریم که کشور در این مدت ایستادگی کرد و پیروز شد.

وی با اشاره به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه افزود: اسرائیل باید بداند که پاسخ ما به طور حتم انجام خواهد شد.

وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه توانمندی واکنش به تجاوزات اسرائیل را دارد و این دمشق است که زمان این واکنش را تعیین می کند. تجاوز اخیر اسرائیل علیه سوریه پس از اقدام تروریستی گروه داعش انجام گرفت.

مقداد همچنین در رابطه با سفر نفتالی بنت به مسکو نیز افزود: این سفر بیانگر سرشت نازی اسرائیل و دفاع این رژیم از نئو نازی هاست.

وی گفت: دولت سوریه تا آزاد سازی آخرین نقطه از خاک این کشور از پای نخواهد نشست. نمی‌توانیم بگوییم که به پیروزی کاملی رسیدیم زیرا تروریسم همچنان در کشور وجود دارد. اشغالگری آمریکا در شمال شرق سوریه وجود دارد.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: اگر مقاومت سوریه نبود، غرب تمام جهان را تسخیر می‌کرد.

مقداد در ادامه گفت: اولویت‌های عربی باید تغییر کند و من می گویم به واقعیت ما نگاه کنید، ما دچار تفرقه هستیم. کشورهای عربی در حال حاضر از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنند. ما باید روابط عربی عربی را برای توسعه کشورهای مان اصلاح کنیم.

وی افزود: ما در کنار روسیه ایستادیم چون غرب وحشی دیگر قادر به خویشتنداری نبود، ما به این دلیل در کنار روسیه ایستادیم چون غرب حامی اصلی تروریسم در سوریه است.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: غرب اوکراین را ترغیب به پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا کرده و از نازی‌ها حمایت می‌کرد.

مقداد همچنین با تأکید براینکه در منطقه شمال سوریه جذب نیرو برای حضور در اوکراین وجود دارد، گفت: روسیه کشور بزرگی است که اهداف خود را در اوکراین محقق خواهد کرد.

وی در مورد موضع کشورش در قبال مقاومت گفت که مقاومت لبنان به قلب ما نزدیک تر است.

وزیر خارجه سوریه در پایان نیز گفت: ایران دشمن اعراب نیست و تنها زمانی که روابط ایران و کشورهای عربی محقق شود، آرامش برقرار می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس