کد خبر 1349282
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

در دنیای امروز ما شاهد انواع و اقسام تبلیغات هستیم. تبلیغات در سرچ گوگل نیز یک نمونه از انواع تبلیغات می­باشد که این روزها به دلیل اهمیت روز افزون گوگل مورد توجه قرار گرفته است. در واقع هر برند و شرکتی زمانی می‌تواند به موفقیت برسد که محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری بشناساند. در ادامه می­خواهیم به بررسی جریان قدرتمند تبلیغات در گوگل بپردازیم.

وقتی شما یک کلمه کلیدی مانند سفارش آنلاین کتاب را در گوگل سرچ می‌کنید، تعداد بسیار زیادی از انواع فروشگاه‌ها، با توجه به رتبه‌ای که در گوگل دارند به ترتیب برایتان نمایش داده می‌شوند. معمولا اگر تبلیغی به زبان فارسی و با این کلمه‌ی کلیدی وجود داشته باشد در ابتدا و یا انتهای صفحه تحت عنوان آگهی نمایش داده می‌شود. این نتایج در واقع تبلیغات هستند.

اهمیت تبلیغات سرچ گوگل

در قدرتمند بودن تبلیغات گوگلی به ویژه در دیجیتال مارکتینگ هیچ شکی نیست چرا که پلتفرم گوگل به عنوان یکی از غول‌های اینترنتی شناخته می‌شود. و در خیلی از کشورها مرورگر اصلی کاربران به حساب می‌آید. این گونه تبلیغات این مزیت را دارند که کاملا هدفمندند و دقیقا برای کاربرانی نمایش داده می‌شوند که به دنبال آن قبیل خدمات و امکانات می­باشند. در واقع مهم‌ترین اصل بازاریابی موفق نیز عرضه محصول به کسانی است که به دنبال آن‌ می­گردند. زبان، شهر و زمان از جمله فیلترهایی هستند که این گونه تبلیغات را سفارشی‌تر می‌کنند.

صفحه نتایج سرچ گوگل

چگونگی نمایش تبلیغات در گوگل

بنابر قوانین تنها امکان نمایش 7 آگهی در صفحات جست‌وجوی گوگل وجود دارد. با این حساب اگر تعداد متقاضیان از 7 نفر بیشتر شد اولویت با چه کسانی خواهد بود؟ پاسخ این سوال را می‌توان با یک کلمه داد، مزایده! در واقع متقاضیان تبلیغات با یک کلمه یا عبارت کلیدی هزینه‌ای را بابت هر کلیک کاربران تعیین می‌کنند. در نهایت آن‌هایی که در مزایده برنده شده‌اند با توجه به مبالغ پیشنهادی‌شان تبلیغاتشان در قسمت‌های مختلفی از صفحه به نمایش گذاشته می‌شوند.

نکته: کسی که بیشترین مبلغ را برای مزایده پیشنهاد دهد قطعا انتخاب می‌شود؟ متاسفانه پاسخ خیر است. کیفیت تبلیغات برای گوگل بسیار مهم می‌باشد. به همین خاطر گوگل یک معیار امتیازدهی کیفی را برای افراد ایجاد کرده است. این سیستم پیشنهادها را بر اساس ارتباط تبلیغ با جست‌وجوی کاربران، تجربه کاربران در سایت‌های تبلیغ کننده‌ی مشابه و نرخ کلیک‌ها می­سنجد. در نهایت برای هر پیشنهاد امتیازی  به دست می‌آید که در کنار نرخ مزایده، افراد انتخاب شده را مشخص می‌نماید.

شرایط تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف

صرف نظر از بودجه‌ای که این کار لازم دارد. تبلیغات در سرچ گوگل فرصت برابری برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی دولت‌ها می‌باشد. همه افراد در سراسر جهان این امکان را دارند تا از طریق گوگل پیام تبلیغاتی خود را به میلیون‌ها نفر نشان دهند. کسانی که کسب و کار کوچک و محلی دارند از این طریق می‌توانند با رقبای بزرگ خود رقابت کنند.

کسانی که اپلیکیشن دارند می‌توانند با ایجاد کمپین اپ برای نرم افزار خود تعداد نصب نرم افزار را افزایش دهند. حتی کسانی که یوتیوبر هستند با ارائه تبلیغات ویدئویی می‌توانند از این امکان گوگل برای توسعه و رونق کسب و کار خود استفاده نمایند. در واقع یکی از مزیت‌های عمده این قبیل تبلیغات شامل شدن طیف گسترده‌ای از کسب و کارها می‌باشد.

بررسی مزایا و معایب تبلیغات در گوگل

در صورتی که قصد انجام تبلیغات در سرچ گوگل را دارید تنها کافی است که هزینه‌ی آن را پرداخت کنید مابقی کارها بر عهده‌ی خود گوگل می‌باشد. هزینه‌ها نیز بر حسب تعداد کلیک مشتری‌ها بر روی تبلیغات شما حساب می‌شوند. پیش از انجام تبلیغات گوگلی بهتر است که ابتدا مزایا و معایب آن را برای خود سبک و سنگین کنید تا بهترین نتیجه برای شما به ارمغان آید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تبلیغات گوگلی می‌پردازیم.

مزایا

  • نمایش در صفحه اول گوگل
  • نمایش تبلیغ بر اساس کلید واژه انتخابی و کاملا هدفمند
  • امکان تنظیم تبلیغات
  • گزارش‌های تحلیلی دقیق و آنی
  • نمایش رایگان تبلیغات (تنها زمانی که کاربران بر روی تبلیغات کلیک کنند هزینه‌ها حساب می‌شود.)
  • نمایش در بهترین جای گوگل
  • نمایش مناسب و هدف‌دار تبلیغات
  • نمایش تبلیغات در سریع‌تر زمان ممکن
  • قرار گرفتن در صدر جست‌وجوها
  • امکان تعیین صفحه
  • سهولت دستیابی به طیف عظیمی از مخاطبان اینترنتی
  • عدم محدودیت در انتخاب کلمات کلیدی

معایب

  • اختلاف قیمت دلار  با پول ملی ما

استفاده از اتوماسیون سازی

یکی از مزایای فعالیت تبلیغاتی در گوگل گزارش‌های تحلیلی دقیق و آنی آن می‌باشد. با کمک ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید تاثیر بازاریابی خود را افزایش دهید. با استفاده از این نرم افزار دیگر نیاز به وارد کردن دستی پارامترها و اطلاعات نمی‌باشد.

گوگل ادز

اهمیت تبلیغات در سرچ گوگل

عدم گستردگی تبلیغات اولیه

بهتر است که در ابتدای کار خود تنها یک محصول را تبلیغ کنید. برای این کار در ابتدا باید کالایی را انتخاب کنید که احتمال فروش بالاتری دارد. این کار احتمال موفقیت شما را بیشتر خواهد کرد.

انواع روش‌های تبلیغات در سرچ گوگل

گوگل راه­های مختلفی را برای تبلیغات در اختیار کاربران خود قرار داده است. هر کدام از این روش‌ها نیاز به دانش خودشان دارند. لذا پس از انتخاب هر روش لازم است که تحقیقات گسترده‌ای را نسبت به کاربردها و عملکرد هر کدام انجام دهید.

  1. کمپین خرید

آگهی‌های موجود در این کمپین با آی دی ایران نشان داده نمی‌شوند لذا نیاز به فیلتر شکن می‌باشد. کسانی که علاقه‌مند به این روش تبلیغاتی هستند دو راه پیش رو دارند:

  • تبلیغات خرید محصول

محصولات همراه با تصاویر و قیمت‌هایشان با کمک یک لینک به فروشگاه اصلی متصل میگردند. لذا افراد با کلیک بر روی آن‌ها به فروشگاه اصلی وارد می‌شوند.

  • تبلیغات ویترین خرید

این روش، تبلیغات کمتری را به نمایش می‌گذارد و دامنه بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چرا که مخاطبان این قبیل تبلیغات گوشی همراه دارند و به دنبال موارد کلی‌تری می­باشند.

  1. کمپین In-Stream Ads

تبلیغات با این روش در سیستم عامل‌های Google Partner مانند یوتیوب پخش می‌شوند. این روش صاحبان کار و برند را مقدور می­سازد تا بنر تبلیغاتی خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن­های مختلف منتشر نمایند.

  1. کمپین سرچ

در این کمپین تبلیغات تنها در سرچ ارگانیک گوگل به نمایش گذاشته می‌شود. و در ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. کمپین سرچ دارای سه زیر مجموعه می‌باشد:

  • تبلیغات متنی

در سال‌های اخیر گوگل به افراد اجازه می‌دهد تا عناوین و توضیحاتی را ضمن 90 کاراکتر تهیه کنند تا در بالا و پایین سرچ گوگل نمایش داده شوند.

  • تبلیغات فقط تماس

این نوع تبلیغات در تلفن‌های همراه به نمایش گذاشته می‌شوند و باعث ارتباط راحت مشتری‌ها می‌گردد. البته این سرویس در ایران به دلیل تحریم‌ها کاربردی نیست.

  1. تبلیغات شبکه نمایش گوگل

این نمونه تبلیغات خودش دارای 4 زیر مجموعه می‌باشد:

  • کمپین تصویری

کمپین تصویری در سه حالت تبلیغات تصویری ثابت، تبلیغات تصویری متحرک یا تبلیغات HTML5 انجام می‌شود. در این تبلیغات فرمت تصاویر باید PNG و JPG باشد ضمن این که بهتر است از Google Web Designer استفاده نمایید.

  • تبلیغات واکنش گرا

در این روش آگهی شما با عباراتی که کاربران سرچ می‌کنند تطبیق داده می‌شود. شما می‌توانید از چند متن و عبارت استفاده کنید. گوگل بهترین عبارت را مشخص می‌کند.

  • تبلیغات App Install Campaign

با پرداخت هزینه‌ی کافی گوگل تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد. و تبلیغات شما در سایر اپ­ها و سایت‌ها مانند یوتیوب و پلی استور و ... به نمایش گذاشته می‌شوند.

  • کمپین تبلیغات ویدئویی

این تبلیغات مانند آگهی‌های تلویزیونی هستند که معمولا زمان آن‌ها از 20 تا 30 ثانیه بیشتر نمی‌شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس