تداوم تعامل ایران و برزیل؛ دو کشور ظرفیت بالایی در تجارت دارند

نماینده سفیر و دبیر اول سفارت برزیل در ایران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری میان برزیل و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: امیدواریم تعامل ایجاد شده بین کشور تداوم داشته باشد.

به گزارش مشرق،   «فیلیپ گارسیا گومز» در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم در دولت سیزدهم، اظهار داشت: از دعوت وزیر کار خوشحالیم و این نمایشگاه دستاوردهای وزارت مردم نیز بسیار وزین و موفق بوده است.

وی بیان کرد: روابطی که اخیراً با وزارت کار ایران و برزیل ایجاد شده باید حفظ شود و روابط بین دو کشور و به صورت پایدار ادامه یابد؛ این روابط در دو زمینه است که با وزارت کار انجام شود. مسائل اجتماعی بین برزیل و وزارت کار به نمایندگی جمهوری اسلامی، اولین زمینه‌ای که باید اتفاقاتی بیفتد و کارهایی انجام شود.

نماینده سفیر و دبیر اول سفارت برزیل در ایران عنوان کرد: مسأله دیگر اقتصادی و تجاری است. شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت کار، به ویژه شستا و در زمینه فروش محصولات پتروشیمی و کودهای شیمیایی مانند اوره می‌توانند کمک شایانی به برزیل کنند.

وی در مورد پیش‌بینی در خصوص تعامل دو کشور بعد از برجام، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بالایی در مورد تجارت ایران و برزیل  وجود دارد، اگر این اتفاق بیفتد، امیداوریم شاهد تجارت بیشتری میان دو کشور باشیم و تراز تجاری به نفع ایران ارتقاء یابد. به ویژه از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که تحریم‌ها برداشته شده بود، تجارت بین ایران و بررزیل افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

فیلیپ گارسیا گومز در مورد تصمیم ایران در مورد خصوصی‌سازی تیم‌های فوتبال، بیان کرد: تعاونی‌هایی در برزیل تیم ورزشی دارند و همینطور تمایل داریم اطلاعات مربوط به اداره تیم‌های فوتبال از طریق تعاونی‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروز IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    تجارت بین ایران و برزیل بنفع دو کشوره و این. بسیار خوبه
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    ان‌شاءالله دیگر از خطوط قرمز کشور عقب‌ نخواهیم نشست؛ اکنون مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس