سازوکار مجلس برای تامین مسکن برخی از رزمندگان

نمایندگان مجلس، دولت و بانک مرکزی را مکلف کردند که تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی ‌بر تأمین مسکن ۵۰ هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را تأمین‌ کنند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم یک بند به تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ الحاق شد.

طبق این مصوبه، بند (ح)  تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ تنفیذ می شود.

در بند (ح) بودجه ۱۴۰۰ آمده است: «دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای بند (الف) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی ‌بر تأمین مسکن پنجاه هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت را تأمین‌کنند و با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت نمایند، تعیین مبلغ تسهیلات برای هر نفر همانند جانبازان به پیشنهاد مشترک سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران می باشد. یارانه سود تسهیلات مذکور از محل تبصره (۱۴)  و بند (ی) تبصره ۱ و بند الحاقی تبصره ۲ می باشد.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس