کد خبر 1348466
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
دیدار وزیر ورزش با سفیر روسیه

وزیر ورزش و جوانان کشورمان و سفیر روسیه امروز با هم دیدار کردند.

به گزارش مشرق، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

سیدحمید سجادی در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور سفیر روسیه در وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم انجام بدهیم این است که توافقات قبلی صورت گرفته بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت ورزش روسیه را عملی کنیم. علاوه بر توافقات قبلی لازم است که دو کشور تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های جدیدی در دو حوزه ورزش و جوانان با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: بعد از سفر رئیسی به روسیه انتظارات بالا رفته و اینکه همکاری‌ها بیشتر شود. ایده‌های زیادی برای حوزه ورزش و جوانان داریم که همه این ایده‌ها به یکباره عملی نمی‌شود. دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های خوبی در بخش ورزش قهرمانی دارند که می‌توانند در اختیار یکدیگر بگذارند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نه تنها در رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری بلکه در بسیاری از رشته‌های دیگر این آمادگی وجود دارد که بتوانیم همکاری‌های مشترک انجام دهیم. کشور روسیه در رشته‌های زمستانی سرآمد دنیاست و ما می‌توانیم از علم و تجربیات روسیه استفاده کنیم. می‌توانیم اردوهای مشترک برگزار کنیم و همچنین در حوزه جوانان توسعه بین‌المللی داشته باشیم که جوانان بتوانند مشاغل بین‌المللی برای خود تعریف کنند.

سجادی تصریح کرد: دو کشور ایران و روسیه با فرهنگ یکدیگر آشنا هستند. ما در ایران یکسری رشته‌ها داریم که جنبه آیینی، مذهبی و دینی دارد. ورزش چوگان یکی از این رشته هاست که در کشور مقبولیت داشته و این امکان وجود دارد که بتوانیم در این رشته تبادل فرهنگ داشته باشیم. همچنین ورزش زورخانه ای و پهلوانی دیگر رشته‌ای است که باید در روسیه آن را پایه گذاری کنیم‌ و این رشته گسترش پیدا کند. ما ۸۵ زورخانه در سطح کشورهای دنیا داریم که می‌توانیم این زورخانه‌ها را گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: علاقه‌مند هستیم که کشتی باستانی و پهلوانی را در سراسر دنیا گسترش دهیم. کونگ فو ایرانی نیز از رشته هایی است که به همراه ورزش های بومی و محلی می توانیم در بین کشورهای دنیا گسترش دهیم. قطعا روسیه نیز یکسری بازی های محلی دارد که می توانیم این بازی ها را تبادل کنیم. بازی‌های بومی و محلی می‌تواند سرفصل همکاری‌های مشترک بین ایران و روسیه باشد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: باعث خوشحالی است که توانستیم در این جلسه حضور پیدا کنیم. دو کشور ایران و روسیه علاوه بر همکاری‌های مشترک و تفاهم‌نامه‌های مختلفی که در سایر حوزه‌ها با یکدیگر دارند در حوزه ورزش نیز می‌توانند همکاری های مشترک زیادی انجام دهند. قطعا تمام پیشنهادات حمید سجادی را به صورت مکتوب به وزارت ورزش روسیه اعلام خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    اقای وزیر اینها را دیگر کسی تحویل نمیگیرد. امده سراغ شما. از سوی جامعه بین الملل مطورد شدند.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      به به ...! ادبیات رو نگاه.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ایران جهت حمایت از پوتین بزرگ می تونه هر از گاهی تیم‌های ورزشی روسیه رو برای دیدارهای دوستانه به ایران دعوت کنه تا یه وقت احساس بی فایدگی به ورزشکاران روسیه دست نده.ثواب داره بخودا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس