دارویی که احتمال مرگ مبتلایان شدید به کرونا را کاهش می‌دهد

محققان در بررسی خود دریافتند، یک دارو می‌تواند احتمال مرگ مبتلایان به کرونای شدید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، بارسیتینیب، داروی آرتریت خطر مرگ بیماران مبتلا به کووید شدید را تا یک پنجم کاهش می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این آنتی بادی مونوکلونال که در تولید داروهای ضدالتهابی کاربرد دارد، خطر مرگ و همچنین مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را در برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید کاهش می‌دهد.

کارشناسان پیش از نیز نیز استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-۶ (IL-۶) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-۱۹ توصیه کردند. به گفته آنها استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-۱۹ منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد این درمان را روی ۸ هزار بیمار انگلیسی آزمایش کردند و مشخص شد داروی بارسیتینیب خطر مرگ بیماران مبتلا به کرونای شدید را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

باریسیتینیب برای اولین بار پنج سال پیش برای درمان آرتریت روماتوئید تایید شد، وضعیتی که در آن سیستم ایمنی ضعیف عمل می‌کند و به مفاصل حمله می‌کند و منجر به التهاب در نواحی آسیب دیده می‌شود و این دارو درد و تورم آن را کاهش می‌دهد.

دانشمندان بر این باورند که این فرآیند به بیماران کووید نیز کمک می‌کند، زیرا التهاب ناشی از این بیماری می‌تواند به اندام ها آسیب برساند و خطر مرگ را افزایش دهد.

سر مارتین لندری، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه آکسفورد گفت که نتایج امروز گام بزرگی در تایید این دارو برای استفاده در انگلیس بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    دمتون گرم احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس