رئیسی

رئیس‌جمهور گفت: دولت برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۴ وعده داده که این مسئله جزء تکالیف قانونی در قانون جهش تولید مسکن نیز هست و باید با همکاری همه بخش‌ها و نهادهای انقلابی این موضوع را به انجام برسد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی امروز همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: به عنوان یک مسئول، هرگز برای من پذیرفتنی نیست که بخشی از مردم کشورمان در تامین معاش و مسائل اولیه زندگی خود درمانده باشند، چرا که این را با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، سازگار نمی‌دانم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ضرورت دارد وزارت رفاه با همکاری کمیته امداد امام(ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و سایر نهادهای انقلاب اسلامی به همراه خیریه‌ها و دستگاه‌های مربوطه، موضوع رفع فقر و محرومیت را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهند که با توجه به ظرفیت‌های کشور این کار به راحتی امکان‌پذیر است.

رئیسی تأکید کرد: وجود محرومیت و فقر زیبنده نظام اسلامی نیست و معتقدم با همت همگان بلافاصله می‌توان ریشه فقر مطلق را خشکاند.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه نظامات اجتماعی و اقتصادی باید مبتنی بر عدالت باشد، اظهار داشت: اساساً فقر و محرومیت محصول بی‌عدالتی‌های اقتصادی و اجتماعی است و چنانچه امکانات و ظرفیت‌های کشور به صورت عادلانه توزیع شود، هیچ‌گونه فقر و محرومیتی وجود نخواهد داشت، بر همین اساس از ابتدای تشکیل این دولت اعلام کردم که دولت مردمی بر محوریت عدالت حرکت و اقدام خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: دولت بر مبنای عدالت در صدد است که بخش‌ها و مناطق مختلف کشور به صورت متوازن توسعه یابد و در این راستا بودجه سال آینده بر مبنای آمایش سرزمینی تدوین شده است.

رئیس‌جمهور گفت: جهت‌گیری دولت در اقتصاد کلان نیز در راستای رفع فقر و محرومیت در جامعه است و در این زمینه سیاست‌هایی نظیر کنترل و کاهش تورم را با جدیت دنبال کرد.

رئیسی با اشاره به ارتباط احسان و نیکوکاری و رفع محرومیت و فعالیت‌های زیربنایی اقتصادی، گفت: انجام هیچ یک از این دو کار تقدمی بر دیگری ندارد و می‌توان همزمان با اجرای طرح‌های بزرگ زیربنایی و اقتصادی به وضعیت فقرا و محرومین نیز رسیدگی کرد و این وظیفه مهمی است که نباید حتی یک لحظه هم از آن غافل شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) به ظرفیت‌های سامانه امداد هوشمند (سها)‌ اشاره کرد و گفت: این سامانه توانمندسازی مددجویان را همراه با حفظ کرامت آنان مورد توجه قرار داده و از این جهت بسیار ارزشمند است. برای کارآمدتر شدن لازم است این سامانه به سایر سامانه‌های کشور متصل شود تا امور مددجویان به راحتی انجام شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهتمام دولت برای تکمیل دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات اداری در کشور، گفت: متأسفانه عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید با فعالیت مضاعف آن را برطرف کرده و دولت هوشمند را تکمیل گردد. در این راستا لازم است سامانه‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند، بلافاصله به یکدیگر متصل شوند تا سامانه جامع هوشمند، تشکیل شود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به ضرورت احداث مسکن برای اقشار ضعیف و محروم جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: دولت برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۴ وعده داده است که این مسئله جزء تکالیف قانونی در قانون جهش تولید مسکن نیز به شمار می‌آید. لذا باید با همکاری همه بخش‌ها و نهادهای انقلابی این موضوع را به انجام برسد.

رئیسی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز در صدد است که با همکاری بخش‌های مختلف، احداث واحد مسکونی با اولویت خانواده‌های نیازمند و محروم را پیگیری کند.

رئیس‌جمهور در ادامه اهمیت توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های محروم را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح خودکفایی خانواده‌های محروم از اقدامات ماندگاری است که هم با مبانی دینی و هم با حفظ کرامت خانواده‌ها مطابقت دارد و لازم است برنامه‌های موجود در این زمینه با قوت ادامه یابد.

رئیسی اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) را حائز اهمیت و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اعتماد مردم به کمیته امداد که روز به روز افزوده می‌شود، پشتوانه بسیار ارزشمندی است که باید حفظ و تقویت شود و لازم است همواره با ایده‌های جدید، خلاقیت و نوآوری در جهت تقویت این شجره طیبه تلاش شود تا منشأ آثار بسیاری برای رفع فقر و رسیدگی به امور محرومین باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    باید با مشارکت برادران چینی باشد فعالیت همه بخش‌ها را در مسکن مهر دیدیم چنگی به دل نزد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    الان دیگر باید کم کم بگویی چکار کردی نه اینکه چکار باید بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس