قطعی برق نمایه مصرف برق نمایه

سخنگوی صنعت برق جزئیات اجرای طرح حذف تدریجی یارانه برق مشترکان پُر مصرف را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی دقایقی قبل در برنامه زنده شبکه خبر درباره آغاز اجرای طرح افزایش پلکانی قبض برق مشترکان پرمصرف اظهار کرد: این طرح از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و تاکنون پیامک‌هایی به مشترکان مبنی بر اینکه مصرف آنها کمتر یا بیشتر از الگوی مصرف برق است ارسال شده است تا بتوانند برای رسیدن به الگوی مصرف برق اقدام کنند.

وی افزود: کسانی که این پیامک را دریافت نکردند می‌توانند به سامانه برق من مراجعه کرده و در آن رعایت الگوی برق را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

کلیه مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف شدند

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی افراد بسیار بالاتر از الگو برق مصرف می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر الگوی مصرف برق به پنج منطقه جغرافیایی در کشور به لحاظ گرمایی و رطوبت تقسیم شده که ۸۲ درصد مشترکان در مناطق عادی قرار دارند و بقیه در مناطق گرمسیری درجه یک، دو، سه و چهار قرار دارند. ساکنان استان‌های جنوبی کسانی هستند که از الگوی گرمسیری تبعیت می‌کنند.

سخنگوی صنع برق یادآور شد: متوسط الگوی مصرف برق در ایام گرم سال در مناطق گرمسیری زیر سه هزار وات ساعت و مناطق عادی زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت است. این الگو در ایام سرد سال کمتر از ۲۰۰ کیلو وات ساعت در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی افزایش نرخ برق مشترکان پرمصرف را پلکانی عنوان و اظهار کرد: انتظار داریم به تدریج مشترکان پرمصرف به زیر الگوی مصر برگردند در غیر این صورت مازاد بر الگوی مصرف سبب رشد پلکانی قبض برق آنها خواهد شد.

وی تعرفه فعلی هر کیلو وات ساعت را ۸۰۰ تومان و در صورت عدم اجرای الگوی مصرف ۲,۳۰۰ تومان در هر کیلو وات ساعت دانست و گفت: به تدریج یارانه مشترکان پرمصرف برق حذف خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه هدف از این طرح افزایش درآمد دولت نیست بلکه مردم در الگوی مصرف، برق مصرف کنند تا زمینه داشتن برق بادوام فراهم شود، یادآور شد: تعرفه برق مصرف دستگاه‌های پرمصرف خانگی مانند آسانسور و پمپ آب باید جدا محاسبه شود از همین رو با هوشمندسازی کنتورها دنبال جدا کردن مصارف این دستگاه‌ها از کنتور عادی هستیم.

رجبی مشهدی درباره صفر شدن مصرف برق خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: اگر خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی نصف الگوی مصرف برق مصرف کنند که شامل ۱۵۰ کیلووات ساعت در نیمه نخست سال و ۱۰۰ کیلووات ساعت در نیمه دوم سال است تعرفه برق آنها صفر محاسبه خواهد شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق ۲۵ درصد مشترکان برق پرمصرف‌ها هستند که ۵۰ درصد برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص داده اند در صورتی که مصرف آنها با اجرای طرح افزایش پلکانی قبض برق کاهش یابد خاموشی در تابستان امسال نخواهیم داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس