کد خبر 1347897
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
موش‌دوانی تل‌آویو علیه فلسطین در شورای حقوق بشر

وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، رام‌الله با جنگی سخت در شورای حقوق بشر سازمان ملل روبه‌روست.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) گفت، کشورهایی هستند که مانع از بحث درباره بند هفتم در شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌شوند؛ بندی که مربوط به حقوق بشر در اراضی فلسطین است.

وی به رادیو «صوت فلسطین» گفت: ما با جنگی سخت در داخل شورای حقوق بشر به رهبری آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل برای عدم مناقشه بند هفتم روبه‌رو هستیم.

المالکی ادامه داد، رژیم صهیونیستی حاضر نیست که به صورت جداگانه و تحت بندی خاص به تعرض‌هایش به ملت فلسطین اشاره شود و کشورهایی از جمله کشورهای اروپایی هستند که در این مسیر از اسرائیل دفاع می‌کنند.

وی تأکید کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی نمی‌خواهند که جنایات و تخلفات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها برجسته شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جمعه (دیروز) در نشستس تعاملی، گزارش کمیساریای عالی تحت بند دوم که مربوط به حقوق بشر و پاسخگویی و محاکمه است را بررسی کرد.

در این گزارش به تخلفات رژیم صهیونیستی طی سال گذشته از جمله حمله به نوار غزه در ماه می سال ۲۰۲۱ (نبرد سیف القدس) اشاره شده و از جامعه بین‌الملل و تمامی طرف‌های مربوطه خواسته شده بود که به مسؤولیت‌های خود در قبال تجاوزات صهیونیستی عمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس