بلینکن: همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام ‌می‌دهیم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام خواهیم داد.

به گزارش مشرق، بلینکن که در اروپا به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری بهمراه جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به همراه اتحادیه اروپا با جنگ انتخابی پوتین که بی دلیل و غیر موجه است و عواقب وحشتناکی برای مردم دارد، مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: ما همه تلاش خود را برای پایان این جنگ انجام خواهیم داد. این یک تهاجم، چالش و تهدید برای همه جهان است زیرا علاوه بر به خطر انداختن جان اوکراینی ها، اصول پایه ای را که پس از دو جنگ جهانی ایجاد شده اند، به چالش می کشد.

وی ادامه داد اگر اجازه بدهیم این اصول بدون هیچ عواقبی به چالش کشیده شوند، مجموعه ای از دردسرها نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان ایجاد خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که این اصول صلح و امنیت را برای همه افراد تضمین می کند و پوتین آنها را پذیرفته است. اصولی که می گویند یک کشور نمی تواند به آسانی و با استفاده از زور، مرزهای یک کشور مستقل دیگر را تغییر دهد.

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه دولت بایدن افزود هدف اول رئیس جمهوری آمریکا پس از آغاز به کارخود، احیا و انرژی بخشیدن به اتحادهای آمریکا بود و در این میان اتحادیه اروپا در اولویت قرار داشت.

وی ادامه داد اکنون در زمان بحران، سرمایه گذاری ما در روابط با اتحادیه اروپا، اهمیت خود را نشان می دهد.

بلینکن تصریح کرد اقدامات اتحادیه اروپا در دو هفته گذشته قابل ستایش است. سرعت آن در وضع تحریم ها  علیه روسیه و همچنین اعلام حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاریخی بود.

 به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    خخخخخ حرامزاده جوری حرف میزنه ک انگاری تاحالاکشورش به هیچ کجاجمله نکرده وکلمه جنگ براش خشن وبیگانست خخخخ چقدررمانتیک خبیث وقاتلانی بیش نیستندسران غربی میلیون ها انسان بیگناه راکشتن.. کودتاچیان اوکراینی 2014تاحالابالغ بر 13 هزارروس تبار راکشته وبملت خودش رحم نکرداوکراین حالام میخاست داعش روبفرسه مرزروسیه باافراطی هاکه روسهاپیش دستی کرد. زندانهای سوریه ک فرارکردن داعشی هاکجارفتن؟؟!! همشون توصف افراطیهای اوکراینن. چراروسهاتاحالاحمله نکرده بودن ک اوکراین خیلی ضعیفتربود؟؟ دیگه تروریست اوردن یعنی مشکل بزرگ وبمب اتم هم اعلام کردمیسازیم زلنسکی حالابمیر
    • حرف حق NL ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      خیلی عجیبه یه عده از جنگ اکراین خوشحال هستند و میگن چون به امریکا تکیه کرده بود روسیه این حق رو داره به خاک سرزمین اونها حمله کنه و مرد مان اون کشور رو بکشه ....اولا همین روسیه که شما سنگش رو به سینه میزنید 2008 حتی یه سامانه دفاعی به شما نداد اخرشم بعد از چندسال دو ورژن پایینتر از توافق رو داد و تو شرایط تحریمی ایران هیچ مبادله ای با ایران نداشت دوما خیلی ها میگن رییس جمهور اکراین اسرایلی و صهیونیست واقعا بی سواد هستید و بدون کوچکترین اطلاعات درست چون نمیدونید اسراییل تو مسکو سفارت داره با مسکو پیمان نظامی و استراتژیک داره شما که صهیونیست و دوستانشون رو بد میدونید چرا با روسیه خوب هستید پس اخرین عملیات مشترک اونها تو سوریه بود جایی که نیروهای شما رو زدن اونم با چراق سبز روسیه اینها رو گفتم اولا فرقی بین روسیه و امریکت نیست هردوی اونها تو طول تاریخ پدر مردم ایران رو در اوردن مخصوصا همین تاریخ معاصر دوما شما که منطقتون اینه هر کسی صهیونست هست بده و دشمن هست پس اینهمه پاچه خواری پوتین برای چیه چون به شدت با صهنویست ها همکاری داره و رابطه نزدیکی داره سفارت اونها هم تو مسکو به شدت فعاله ....سواد ندارید شعور که دارید ....در ضمن تفکر شما رو اکثر مردم ایران قبول ندارن تو اکثر موارد مگیید نه یه مقدار وجود داشته باشید رفراندوم بزارید ببینید
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع رو اسرائیل خبیث به اوکراین داده تا اروپا وغرب وامریکا رو به اتش فتنه وجنگ بندازه واز این وسط انتقام هولوکاست رو از اروپا بگیره.وقت نابودی اسرائیل خانه عنکبوت رسیده است هنوز اروپا وامریکا به خطر اسرائیل که بانی وعامل بوجود آمدن جنگهای جهانی اول ودوم ومنطقه ای است پی نبرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سلام IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    میگم بیشتر تلاش نمیکنه جنگ یمن سوریه و لیبی تموم بشه.خخخخخ
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      نه نه،اونا مسلمون! (و خودشون کافر و منافق) .. باید مسلمان ها رو نابود کرد،در هر صورت !(از نظر امریکا و غرب و همه ملحیدن و سیاه قلب ها جهان)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس