اسلامی: از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی استقبال می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و موسسات تحقیقاتی استقبال می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ارسال پیامی به بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران، از زحمات مؤثر و سازنده تمامی تلاشگران این کنفرانس تقدیر کرد و گفت: از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می‌کنیم.

در پیام معاون رئیس‌جمهور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا ضمن عرض سلام و خیر مقدم به اساتید، دانشمندان، محققان و دانشجویان حاضر در بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران، لازم می‌دانم از زحمات مؤثر و سازنده تمامی تلاشگران این عرصه به ویژه پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و انجمن هسته‌ای ایران برای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی کنم.

اینجانب معتقدم که همکاری بین‌المللی برای ارتقای کاربرد ایمن، امن و پایدار علوم و فناوری هسته‌ای برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از نیازهای اساسی اجتماعی-اقتصادی و توسعه انسانی نقش مهمی دارد و این فناوری قابلیت بالایی در رفع چالش‌های فعلی و تحقق اهداف مشترک جهت دستیابی به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دارد. در این راستا ما از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی در سراسر جهان استقبال می‌نماییم.

بی شک برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌های علمی به ویژه در حوزه علوم و فناوری هسته‌ای موجب رشد مراکز علمی و دانشمندان خواهد شد. مشارکت و همکاری همه جانبه مراکز علمی و دانشگاهی بین‌المللی موجب افزایش درک متقابل در سطح بین‌المللی خواهد شد. چنین همایش‌هایی می‌تواند بستر مناسبی برای این مشارکت و همراهی مؤثر باشد.

بدیهی است که سازمان‌های مردم نهاد مانند انجمن‌های علمی یکی از عوامل اصلی توسعه کشورها هستند که با فعالیت‌های مؤثر و سازنده خود از هدف ملت‌ها برای هموار کردن مسیر توسعه پایدار پشتیبانی می‌کنند. انجمن هسته‌ای ایران به عنوان یک سازمان مستقل و غیر دولتی یکی از نمونه‌هایی است که ثابت می‌کند سازمان‌های غیردولتی علمی نقش مهمی در توسعه علم و فناوری در کشور دارند.

از آنجایی که انجمن هسته‌ای ایران و همچنین این کنفرانس از یادگارهای شهید بزرگوار دکتر شهریاری است که از بنیانگذاران انجمن هسته‌ای ایران بودند، لازم است نام و یاد این شهید و سایر شهدای هسته‌ای را گرامی بداریم.

در پایان مجدداً از همه ذی‌نفعان، شرکت‌کنندگان و همچنین مشارکت مهم و مؤثر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجین IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    همکاری کنید ولی با احتیاط چرا که این سازمان های بین المللی از مسیر خود با نفوذ امریکا منحرف شده اند ودر جهت ووسیله جهانی سازی با کدخدایی غرب به رهبری امریکا قرار گرفته تا از افول غرب جلو گیری کنند ماجرای جنگ اوکراین و جنگ ایران و عراق جنگ یمن و سوریه و عراق و تحریم ایران در سال های اخیر موید ان است که نه تنها پول بهداشت و ورزش و سیاست وعلم صندوق پول همه فقط در راستای منافع غرب عمل می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس