کد خبر 1347530
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
فیلم/ هوای سیستان گرد و خاکی شد

میزان گردوخاک در ساعت هشت صبح امروز در این شهر به ۶ هزار و ۸۳۱ میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۴۵ برابر میزان استاندارد است.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام اداره محیط زیست آبادان میزان گردوخاک در ساعت هشت صبح امروز به ۶ هزار و ۸۳۱میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۴۵ برابر میزان استاندارد است.

ببینید:

فیلم/ طوفان در بین الحرمین

طبق اعلام هواشناسی خوزستان یک توده گردوخاک بر روی کشور عراق تشکیل شده و بر مناطق نیمه غربی استان تاثیر گذاشته است.

این پدیده مناطق نیمه غربی استان، شهرستان‌های اهواز، آبادان، باوی، بستان، بندر ماهشهر، حسینیه، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، شوش، شوشتر کارون، هویزه، گتوند و صفی آباد دزفول را تحت تاثیر قرار داده است.

این پدیده کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک را به همراه داشته است.

دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز اعلام کرد از مردم استان می‌خواهیم با توجه به قرار گرفتن در شرایط حساس کرونایی و حاکمیت پدیده گردو خاک در هوای اغلب شهرهای استان توصیه های بهداشتی ویژه این شرایط را به دقت رعایت کنند.

شهروندان جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کووید ۱۹ که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت عمومی به خصوص افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی شود، توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را مراعات کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور سابق در سال 92 گفته بود: یکی از مباحث اصلی مورد توجه دولت رفع مشکل هجوم ریزگردها به خوزستان است که باید این مسأله در تعامل با دیگر کشورها حل و فصل شود.

ولی متاسفانه این وعده روحانی هم مثل سایر وعده‌های انتخاباتی‌اش بعد از ۸ سال محقق نشد و کماکان صدای سرفه‌های خوزستان از گردوخاک به گوش می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ZOHA IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    اینجاوضعیت آب وهوایی ماهم گردو غباره....ازامروزسحرجمعه اینطورشده انقدبادهای وحشتناک وشدیدمیوزه تمام خاک وگردوغباردشت قزوین پراکنده شده به قزوین واطراف...چی بایدبشه؟هیچ راهی نیست ماازاین غبارخلاص بشیم!....پنجرهاروبارمیکنیم گردوعبارمیادتوخونه تمام خونه بوی گل وخاک وغبارمیده....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس