اژه ای نمایه

رئیس قوه قضاییه، گفت: فردی که چندین نوبت محکوم و راهی زندان شده و حتی در مرخصی که به او داده شده مجدداً مرتکب جرم شده نباید شامل عفو یا ارفاقات قانونی شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در جریان سفر به استان هرمزگان با تعدادی خانواده زندانیان و همچنین مراجعه‌کنندگان به دادگستری این استان، به صورت چهره به چهره و بدون واسطه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس عدلیه در جریان این دیدارها ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان، دستورات لازم و مقتضی را جهت تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات موجود، خطاب به رئیس کل دادگستری هرمزگان صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

عزم راسخ عدلیه در کمک به رونق تولید داخلی و شکوفایی اقتصاد ملی

رییس عدلیه همچنین دستور اعمال ارفاقات قانونی در مورد برخی زندانیان که خانواده انها در این دیدار حضور داشتند صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخشی از این دیدارها وقتی با فردی مواجه شد که خانواده اش خواستار اعمال ارفاقات قانونی برای وی شدند به بیان نکاتی پیرامون شرایط اِعمال ارفاقات قانونی برای محکومان پرداخت و گفت: طبیعی است فردی که چندین نوبت به سبب حمل و نگهداری مواد مخدر آن هم در مقادیر زیاد و سنگینِ چند ده و چند صد کیلوگرمی، محکوم و راهی زندان شده و حتی در مرخصی کوتاهی که به او داده شده مجدداً مرتکب جرم شده نباید شامل عفو یا ارفاقات قانونی شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه ازادی و مرخصی دادن به برخی محکومین مانند اشرار و مواد مخدر با سابقه بالا موجب‌ گرفتاری مردم و خانواده‌ها می‌شود، تاکید کرد: فردی که در هر نوبت رفت و برگشت به زندان، مرتکب جرم شده و به نوعی در تکرار جرمش مبادرت ورزیده و برای مردم‌ مزاحمت ایجاد کرده، به هیچ عنوان نباید شامل عفو یا ارفاقات قانونی و یا حتی مرخصی شود.

گفتنی است رئیس قوه قضاییه ۲۵ بهمن  ماه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به زندانیانی که به مرخصی می روند توصیه کرد در ایام مرخصی از ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی اجتناب کنند تا هم شرایط برای اعمال ارفاقات بعدی فراهم باشد، هم این ذهنیت در جامعه ایجاد نشود که اعطای مرخصی به زندانیان دارای تبعات نامطلوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس