کد خبر 1347481
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
استفاده از آب سرد؛ بهترین راه برای مقابله با سوختگی

متخصصان بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای مقابله با سوختگی معرفی کردند.

به گزارش مشرق، کارشناسان می‌گویند، بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای مقابله با سوختگی این است که افراد عضو آسیب دیده را به مدت ۲۰ دقیقه زیر آب سرد قرار دهند.

متخصصان بیمارستان عمومی لیدز با بررسی‌های بسیار دریافتند، آب سرد از آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کند. این یکی از اصلی‌ترین توصیه‌های کمک‌های اولیه برای درمان سوختگی است که پوست آسیب دیده را زیر آب سرد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

خواص قابل توجه زردچوبه

اکنون دانشمندان دقیقاً کشف کرده‌اند که افراد برای چه مدت باید این کار را انجام دهند و چرا این درمان تا این حد مؤثر است. طبق تحقیقات متخصصان برجسته پوست، ۲۰ دقیقه زمان بهینه قرار دادن عضو آسیب دیده زیر شیر آب است و منجر به کاهش ۵۶ درصدی در عمق سوختگی می‌شود.

هیو رایت، سرپرست این مطالعه توضیح می‌دهد «شایع‌ترین نوع سوختگی، سوختگی است که در اثر آب داغ یا بخار ایجاد می‌شود. اگر بتوانیم به مردم بیاموزیم که چرا خنک کردن پوست پس از سوختگی بسیار مهم است و چگونه آن را برطرف کنند، می‌توانیم پیوند پوست، عفونت‌ها و درمان مداوم سوختگی را نجات دهیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیرازm IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مرسی مشرق اموزنده بودوجالب!!!
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    باسلام-من همیشه همین کاررا انجام میدم،آب سردباعث میشه که سوختگی تاول نزنه،چون وقتی تاول بزنه دردناک میشه پزشک هم که بریم تاول ها رامی بره بعد پانسمان میشه-/آب سرد فایده های دیگه هم داره چندسال پیش براثرضربه به چشمم دچارخونریزی شدفوری به چشم پرشک مراجعه وایشان گفتند مرتب بایه گازازداروخانه یاپنبه ویایه تیکه پارچه تمیزمرتب چشمات ببندورویش بذار که خون نیادوروی"دیدت"بگیره دقیقا دوروز انجام دادم ویه قطره استریل چشمی دادند خوب شدم-مطلب بسیا خوبی بود.باسپاس-
  • محمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    سفیده تخم مرغ در این موردمعجزه میکنه
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    باریختن ارد روی سوختگی حتی جاش هم نمیمونه,این کاررو مادربزرگا میکردن
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 2
    بخصوص برای افساداتی هایی که در ماجرای فرار آمریکا از افغانستان و اوکراین از غم ارباب به شدت سوخته اند. هههههههههههههههههههه
  • الینا GB ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    من دستم سوخته بر اثر آب جوش کسی میدونه چرا باید درمان کردش؟😭🥲

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس