کد خبر 1347266
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
پاکستان مدعی رهگیری جدیدترین زیردریایی هند شد

ارتش پاکستان مدعی رهگیری جدیدترین زیردریایی هند در قلمروی دریایی خود شد و گفت که آن را مجبور به ترک آب‌های پاکستان کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از منابع رسمی پاکستان، ارتش این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد نیروی دریایی پاکستان با رهگیری یک فروند زیردریایی هند در قلمروی دریایی خود، آن را مجبور به ترک آب‌های پاکستان کرد.

نیروی دریایی‌ پاکستان یک زیردریایی هندی که درحال شناسایی و جمع آوری اطلاعات در محدوده آب های پاکستان بود را رهگیری کرده و ضمن هشدار، آن را مجبور به ترک منطقه کرده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز امروز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: این‌ چهارمین باری است که طی پنج سال اخیر زیردریایی‌های هندی در قلمروی دریایی پاکستان شناسایی و از هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی آن جلوگیری می‌شود.

نیروی دریایی پاکستان اواخر مهرماه امسال نیز مدعی رهگیری زیردریایی هندی مجهز به فن آوری روز جهان و عقب راندن آن از محدوده آبی خود شده بود.

اسلام‌آباد و دهلی‌نو به عنوان رقبای سنتی در شبه قاره همواره یکدیگر را به ماجراجویی در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی متهم می‌کنند. این دو کشور از اواسط فوریه امسال به پیروی از آتش بس پایدار در مرزهای مشترک (خط کنترل مرزی در کشمیر) توافق کرده و گفته می‌شود این آتش بس همچنان پایدار مانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس