کد خبر 1346998
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
ترکیه از رفع گسترده محدودیت‌های کرونایی خبر داد

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت و درمان ترکیه چهارشنبه شب از رفع گسترده محدودیت‌های کرونایی دراین کشور خبر داده است و اعلام کرد که استفاده از ماسک در معابر عمومی و اماکن باز اجباری نیست.

به گزارش مشرق از آنکارا، کوجا در بعد از نشست شورای علمی وابسته به وزارت بهداری با اعلام اینکه متعاقب دو سال مبارزه گسترده برنامه ریزی شده با کرونا، زمان رفع محدودیت‌ها فرا رسیده است، گفت: بعد از این استفاده از ماسک در هوای آزاد ، در اماکن سرباز  و نیز در مراکزی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود، ضروری و اجباری نیست.

به گفته وزیر بهداشت و درمان ترکیه بعد از این در هیچ مکانی کد مخصوص رهگیری بیماران کرونایی که تاکنون همه اتباع ترکیه ملزم به ارایه آن بودند، درخواست نخواهد شد.

کوجا افزود: همچنین فقط از افراد مشکوک به کرونا درخواست تست کرونا خواهد شد.

وزیر بهدارشت و درمان ترکیه در مورد وضعیت مدارس و دانش آموزان نیز گفت: طبق تصمیماتی که قبلا اتخاذ شده بود در صورتی که در کلاس‌های درسی مورد ابتلاء به کرونا مشاهده می شد تمامی دانش آموزان ملزم به رعایت قرنطینه بودند ولی بعد از این تنها دانش آموزانی که مبتلا هستند، قرنطینه خواهند شد.

به گفته کوجا، در اماکنی که امکان فاصله گذاری اجتماعی در آنها میسر نباشد همچنان می باید از ماسک استفاده بشود.

براساس آمارهای ارایه شده وزارت بهداری ترکیه در روز جاری ۵۶ هزار و ۷۸۰ بیمار کرونایی شناسایی شده است.

تعداد بیماران کرونایی متوفی در ترکیه در روز جاری ۱۸۹ نفر اعلام و ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ تست کرونا انجام شده است.

دریافت کنندگان دوز اول واکسن در ترکیه تا کنون  ۵۷ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۹۰۷، دوز دوم ۵۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۰ نفر ، دوز سوم ۲۷ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۷۸۹ نفر اعلام شد. درصد دریافت کنندگان از دوز اول در ترکیه ۹۲.۹۵ درصد و دز دوم ۸۵.۱۲ درصد اعلام شده‌است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 5
    خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
  • آرش IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    ترکیه صاحب داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس