نابرابری‌های بهداشتی سیستماتیک در جوامع سیاه پوست و رنگین پوست آمریکا

یک گزارش نشان می‌دهد که نابرابری‌های بهداشتی سیستماتیک در میان جوامع سیاه پوست و رنگین پوست آمریکا ریشه‌ای تاریخی دارد.

به گزارش مشرق، هیچ تاریخی برای آمریکا بدون تاریخ آفریقایی تبارها وجود ندارد؛ تجربه سیاه‌پوستان در هر چیزی که ما به عنوان تاریخ آمریکا فکر می‌کنیم، نهفته است.

به گزارش پایگاه «امریکن یونیورسیتی»، هیچ راهی برای بررسی سلامت در آمریکا بدون بررسی نابرابری‌های بهداشتی تاریخی و سیستماتیک که جوامع رنگین پوست را در معرض خطر بیشتری برای بیماری و مرگ قرار داده است، وجود ندارد.

همه‌گیری مداوم کووید ۱۹ کارشناسان را مجبور می‌کند تا نابرابری‌های جاری را در تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت (SDOH) حساب کنند.

تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت عوامل اجتماعی هستند که بر سلامت افراد، مانند آموزش، درآمد، اشتغال، حمل و نقل، دسترسی و کیفیت غذا، و مسکن و غیره، تأثیر می‌گذارند.

نابرابری‌های موجود در تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت قبل از همه‌گیری، بر سلامت سیاه‌پوستان آمریکایی تأثیر منفی گذاشته است؛ این نابرابری‌ها بیش از یک قرن است که مستند شده است.

به عنوان مثال، نرخ بالای مرگ و میر نوزادان در میان نوزادان سیاه‌پوست شاخصی از وضعیت اجتماعی است؛ موضوع بیماری نشانه موقعیت اجتماعی و اقتصادی است.

نابرابری‌های نژادی در عوامل خطر نه تنها ابتلا به کووید-۱۹، بلکه همچنین مرگ ناشی از آن، ریشه در تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت دارد.

موقعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه سیاه‌پوستان در آمریکا، از احتمال بیشتر در معرض آلودگی هوا بودن گرفته تا حضور در مدارسی با آب غیر سالم، بدون تهویه مطبوع و تهویه ناکافی، جوامع سیاه‌پوست را در معرض خطر بیشتری برای بیماری و مرگ قرار می‌دهد.

این واقعیت را اضافه کنید که جوامع سیاه‌پوست بیشتر احتمال دارد مراقبت‌های بهداشتی کمتر و با کیفیت پایین تری دریافت کنند.

همچنین همه گیری، همراه با تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت، دستور العملی برای نتایج ناعادلانه سلامت است.

به عنوان مثال، در حالی که کودکان سیاه‌پوست و سفیدپوست آمار مشابهی از ابتلا به کووید-۱۹ دارند، اما کودکان سیاه‌پوست بیشتر در بیمارستان بستری می‌شوند و بیش از دو برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس