کد خبر 1346729
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
فیلم قدرت سگ سم الیوت

اینجانب تمام زندگی‌ام وسترن بازی کرده.. احیای افسانه آمریکایی...، این زن از نیوزلند درباره غرب آمریکا می داند؟ چرا قدرت سگ را در نیوزلند فیلمبرداری کرد و آن را مونتانا نامید؟

به گزارش مشرق، سم الیوت بازیگر پیشکسوت و محبوب بین المللی از فیلم وسترن قدرت سگ (The Power of the Dog) نتفلیکس به کارگردانی جین کمپیون شدیدا انتقاد کرد. این بازیگر با سابقه می‌گوید نمایش آمریکا در این فیلم توهین‌ آمیز است.

الیوت در جدیدترین قسمت از پادکست مارک مارون ، در مورد مهم‌ترین فیلم‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۱ گفت‌وگو کرد . در پایان این قسمت ، مارون از مهمانش می‌پرسد آیا درام قدرت سگ با بازی بندیکت کامبربچ را دیده یا نه.

الیوت در پاسخ گفت:بله، می‌خواهید در مورد این فیلم مزخرف حرف بزنیم؟ یک صفحه لعنتی تبلیغ کامل در لس‌آنجلس تایمز به این فیلم اختصاص داده شده بود و در آن از شکم دریدن اسطوره آمریکایی حرف زده شده بود، و من فکر کردم: یعنی چه؟

در نقد لس‌آنجلس تایمز از اصلاح شکم دریدن اسطوره آمریکایی حرفی زده نشده، اما در نقد نیویورک تایمز آمده است:  ” فیلم قدرت سگ جین کمپیون یک داستان عالی آمریکایی و یک عمل شکم‌دریدگی درخشان از یکی از اسطوره‌های بنیادین کشور است، و داستانی در مورد فیل بربنک (کامبربچ) روایت می‌کند که مردی سنتی مغرور است. ”

الیوت کابوی‌های فیلم کمپیون را با رقصندگان کمپانی چیپندیلز مقایسه می‌کند که فقط پاپیونی به گردن انداخته اند و در ادامه این بازیگر ۷۷ ساله افزود:‌همه این کابوی‌های لعنتی فیلم به آن رقصندگان شبیه‌اند. بدون پیراهن و شلوار گاوچرانی این طرف و آن طرف می‌روند.

الیوت در ادامه از فقدان بصیرت کمپیون در دنیایی که سعی در بازآفرینی‌ آن داشته نیز انتقاد می‌کند و افزود :او کارگردان درخشانی است. این زن که اهل آن پایین‌هاست [نیوزلند] از غرب آمریکا چه می‌داند؟ چرا فیلمش را در نیوزلند فیلمبرداری می‌کند و اسمش را مونتانا می‌گذارد؟ و می‌گوید غرب به این شکل بوده.

الیوت ادامه داد :اخیرا از تگزاس می‌آیم جایی که با خانواده‌ها وقت گذراندم ، نه مردها ، بلکه خانواده‌ ها. خانواده‌های بزرگ و پرجمعیت و با قدمت چند نسل که زندگی خودشان را ساخته‌اند… اما وقتی فیلم لعنتی را دیدم، فکر کردم: یعنی چه؟

الیوت اخیراً برای فیلمبرداری سریال وسترن ۱۸۸۱ (۱۸۸۱) که پیش‌درآمدی سریال یلواستون (Yellowstone) است به تگزاس سفر کرد.

وقتی مارون سعی می‌کند از فیلم دفاع کند، الیوت می‌گوید:

وسترن در این فیلم وسترن چه جایی دارد؟ منظورم این است که کامبربچ هیچوقت شلوار گاوچرانی لعنتی‌ خود را عوض نمی‌کند. دو جفت شلوار گاوچرانی دارد ، یک شلوار پشمی و یک شلوار چرمی. و بار که از جایی به خانه می‌آید ، هیچوقت سوار اسب نیست ، وارد خانه لعنتی می‌شود، به‌سرعت به طبقه بالا می‌رود، و می‌رود که روی تخت بخوابد، با شلوار گاوچرانی بانجو می‌نوازد.

منبع: فرامدیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Roojaa IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    این کلمه «لعنتی» که در هر جمله به برده ،کسی میدونه انگلیسیش چی میشه ، یعنی این آمریکایی ها تو هر جمله به لعنتی میگن ؟!!
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 1
      damn. تو اروپا آمریکایی ها به بی فرهنگی معروفند ولی تو ایران یه عده ...ن آمریکایی هارو می لیسن! آمریکا با فیلم احمقای دنیارو خر کرده.
  • Mahsa IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 1
    آشغال و لعنتی تویی و هفت جد و آبادت اگه فیلمو خودش بازی کرده بود کلی به به و چه چه میکرد ولی الان زورش میاره مرتیکه عقده ای فیلم به این خوبی فیلمش محشر بود و معنای عمیقی داشت و فضای سنگین درسته نمیشه گفت وسترن بود چون از تفنگ و... خبری نبود ولی همچنان فیلم فوق العاده بود و بندیکت کامبربچ بازی محشری داشت تا چشت درآد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس