کد خبر 1346569
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
تزریق ۱۶۸ هزار دوز واکسن کرونا در شبانه‌ روز گذشته

تست انسانی و مطالعه بالینی نخستین واکسن ایرانی اختصاصی سویه اومیکرون، روز سه شنبه در دو محل هتل ارم و فرهنگسرای اشراق انجام شد.

به گزارش مشرق، در این مطالعه که از دو روز پیش آغازشده، واکسن کوویران برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب که دوز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، تزریق می‌شود.

مینو محرز مسئول کارآزمایی بالینی واکسن برکت در حاشیه تزریق واکسن به داوطلبان در هتل ارم در جمع خبرنگاران گفت: در این مطالعه به سه گروه ۷۰ نفره واکسن تزریق خواهد شد و دراین مطالعات واکسن‌نما نخواهیم داشت.

ببینید:

عکس/ موج امیکرون در مرکز طبی کودکان

وی در ادامه افزود: به ۱۴۰ نفر از کسانی که دو دوز اول خود را برکت یا سینوفارم زده باشند، واکسن برکت پلاس و به ۷۰ نفر نیز واکسن برکت تزریق خواهد شد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از تمام این داوطلبان پیش از تزریق آزمایش‌های لازم گرفته می‌شود و دو هفته پس از تزریق واکسن نیز در مطالعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

آمادگی هلال احمر برای کمک رسانی به مبتلایان اُمیکرون

محرز افزود: به محض آماده شدن نتایج، مستندات را به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر بتوانیم این واکسن امن و مؤثر رابه دست عموم مردم برسانیم.

مدیرعامل کارخانه شفافارمد نیز در حاشیه این برنامه گفت: اغلب واکسن سازهای بزرگ دنیا هم مشغول به‌روزرسانی و انجام مطالعه بالینی واکسن‌های ویژه اومیکرون خود هستند و مجموعه شفافارمد هم مانند قبل، پیش تازانه و تنها یک ماه پس از شناسایی سویه اومیکرون در کشور، موفق شد نخستین واکسن ایرانی ویژه این سویه را ساخته و مراحل تست حیوانی را با موفقیت ۱۰۰ درصدی پشت‌سر بگذارد.

حسن جلیلی افزود: تزریق به ۲۱۰ داوطلب از دو روز گذشته آغاز شده و طی همین روزها پایان می‌یابد تا پس از دو هفته نتایج به وزارت بهداشت ارسال شود.

مدیرعامل کارخانه تولید واکسن برکت تأکید کرد: تولید انبوه این واکسن جدید در کارخانه شفافارمد آغاز شده تا به محض صدور مجوز اضطراری، در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و در حجم بالا به دست مردم برسد.

داوطلبانی که دو دوز قبلی خود را واکسن سینوفارم زده‌اند همچنان می‌توانند ازطریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ برای حضور در مطالعات بالینی کوویران برکت‌پلاس ثبت‌نام نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس