شرکت مرسک دانمارک بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی کانتینری

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک اعلام کرد:‌ موقتاً‌ خطوط کشتیرانی خود با مبدأ و مقصد روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت مرسک دانمارک که بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی کانتینری در جهان به شمار می‌رود اعلام کرد: همگام با تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه موقتاً خطوط کشتیرانی با مبدأ و مقصد روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید:

انگلیس بزرگ‌ترین بانک روسیه را تحریم کرد

البته چند شرکت کشتیرانی دیگر شامل اوشن‌ نتورک سنگاپور، لویدز آلمان و ام‌اس‌سی سوئیس هم اقدام مشابهی را در  دستور کار قرار داده‌اند.

مرسک البته گفته که این تعلیق شامل همه بنادر روس می‌شود اما مشمول حمل و نقل موادغذایی، پزشکی و کمک‌های بشردوستانه نمی‌شود.

مرسک در بیانیه خود آورده از آنجا که ثبات و امنیت فعالیت این شرکت تحت تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم تحریم‌ها قرار گرفته، تمام سفارشات در داخل یا خارج دانمارک با مبدأ یا مقصد روسیه موقتا تعلیق می‌شوند.

این شرکت کشتیرانی به بنادر سن‌پترزبورگ و کالینگراد در ساحل دریای بالتیک، نوروسیسک در دریای سیاه و ولادی وستوک و وستوچنی در شرق دور روسیه خط کشتیرانی دارد و ۳۱ درصد سهام شرکت گلوبال‌پرتز روسیه که ۶ ‌ترمینال بندری در روسیه و دو ترمینال در فنلاند دارد، متعلق به مرسک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    روسیه بهتره دشمنان خود را از داخل بترکاند چون خزنده پیش امدند و نفهمید چطور به مرزش رسیدند . اوکراین هم اگر اروپای غربی بشود به طور حتم غولی در برابر پوتین و مدودوف و روسیه میشود با کمک دانش غربی و امریکا و رژیم غاصب و راحت سیستم کمونیستی روسیه را نابود خواهد کرد
  • عزیزشاهی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 1
    ایشالله که روسیه نابودبشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس