وزیر فرهنگ لبنان: کلمه «ارشاد» در عنوان وزارت فرهنگ ایران دقیق است

وزیر فرهنگ لبنان با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و آن‌ها را به حقوق و وظایف خود آگاه تر کند. بنابراین کلمه «ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به درستی انتخاب شده است.

به گزارش مشرق،  محمدمهدی اسماعیلی که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در بیروت و دیدار با مقامات سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی لبنان به این کشور سفر کرده است افزود: همانگونه که پیشتر گفته شد، مقصد اول دیپلماسی فرهنگی ایران در دولت مردمی، لبنان است و خوشحال خواهیم بود تفاهمنامه کامل و جامعی در ماه‌های آینده به امضا برسد تا اقدامات مشترک برنامه ریزی و اجرا شوند.

وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات سیاسی لبنان خاطرنشان کرد: فضای خوبی بین مقامات لبنانی برای کارهای مشترک وجود دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر دو کشور باید عملیاتی تر در این حوزه مذاکره کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن امکانات وزارتخانه و توجه ویژه دولت مردمی به این عرصه گفت: اساسا انقلاب ما فرهنگی بود و کمک‌های دولت آیت الله رئیسی در چند ماه شروع به کار برای رونق این عرصه مثال زدنی است. در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی بخش خصوصی و غیر دولتی در حوزه فرهنگ خیلی خوب وارد شده و بخش مهمی از تولیدات هنری ما توسط این بخش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دولت جدید اتفاقات مهمی در بودجه فرهنگ و هنر افتاده است و الحمدلله دولت و شخص رئیس جمهور بنایشان بر توجه به فعالیت‌های فرهنگی هنری و دغدغه‌های معیشتی هنرمندان است.

اسماعیلی افزود: علاوه بر بودجه‌های مرسوم وزارت ارشاد، وزارتخانه‌های اقتصادی نیز باید دو درصد از بودجه‌شان را در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند که مدیریت آن با وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: در دوره جدید بنای مان توجه به دیپلماسی فرهنگی است. انشالله بتوانیم فضای فرهنگی هنری مشترک را فراهم کنیم و به تولیدات مشترک دست یابیم.

وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفر دکتر اسماعیلی به بیروت و برگزاری هفته فرهنگی ایران گفت: در زمان و روزهای تلخ و سختی‌های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ دریچه امید به آینده است. در اصل، سیاست هم باید کار فرهنگی تلقی شود.

محمد وسام المرتضی افزود: بحرانی که در لبنان دچارش هستیم از نوع فرهنگی و آگاهی است. دشمنان لبنان از طریق خلا فرهنگی به سراغ مان آمدند و آشنایی دیرین و تمدنی ایران و لبنان و اقدامات مشترک در این عرصه می‌تواند روزهای امیدوار کننده ای در آینده رقم بزند.

وی با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: فرهنگ در واقع باید منجر به آگاهی شود. تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و آن‌ها را به حقوق و وظایف خود آگاه تر کند. لذا کلمه «ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به درستی انتخاب شده است.

وی در پایان از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در تهران و امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک استقبال کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    کلمه ش بله هست ولی تروج فساد و رانت و فحشا تبلیغ میکنن مثه ازدواج سفید
  • کیایی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    الان ما نمی دونیم با این وضعیت جشنواره های زیر نظر وزارت ارشاد، کلمه ارشاد رو به شوخی بگیریم یا جدی؟! دیگه چیزی برای ارشاد مونده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس