کد خبر 1346323
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
قطعنامه شورای امنیت در تحریم تسلیحاتی انصارالله یمن

شورای امنیت در جانبداری آشکار از متجاوزان به یمن، طی قطعنامه‌ای تحریم تسلیحاتی انصارالله را به تصویب رسانید.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل ممنوعیت ارسال سلاح به انصار الله یمن را تمدید کرد.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی انصارالله یمن با ۱۱ رای موافق و ۴ رای ممتنع (نروژ، مکزیک، برزیل و ایرلند) به تصویب رسید.

بر اساس قطعنامه ای که در شورای امنیت به تصویب رسید، تمام گروه انصارالله شامل تحریم‌های تسلیحاتی می‌شوند. در قطعنامه سال ۲۰۱۵ تعدادی از رهبران این گروه شامل این تحریم‌ها بودند.

در متن پیش‌نویس قطعنامه‌ که بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تهیه شده بود، آمده است که شورای امنیت به شدت حملات فرامرزی گروه انصار الله از جمله حملات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را محکوم می‌کند.

دیپلمات‌ها و کارشناسان می گویند هدف قرار دادن انصارالله بی طرفی سازمان ملل را به خطر می‌اندازد.

امارات متحده عربی این درخواست را پس از آن ارائه کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال جاری مسئولیت چندین حمله با پهپاد و موشک به تأسیسات غیرنظامی در امارات را در پاسخ به تجاوزهای ابوظبی بر عهده گرفت.

چندی پیش امارات در پی دفاع و مقاومت ارتش یمن در برابر حملات امارات، از شورای امنیت سازمان ملل خواست نشستی فوق العاده در این باره تشکیل دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس