کد خبر 1346229
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت‌ها - کراپ‌شده

بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در جهت کاهش قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی اتخاذ شد.

به گزارش مشرق، بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز (دوشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در جهت کاهش قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی اتخاذ شد.

مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت بر سر منافع مردم با احدی تعارف ندارد، گفت: دولت نمی تواند نسبت به سفره و وضعیت معیشتی مردم بی تفاوت باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها، کام مردم را در این ایام تلخ کند. باید محکم و با جدیت پای نظارت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای موثر در سبد خانوار بایستیم.

در این جلسه که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت روغن خوراکی، تصمیمات لازم برای تأمین ارز مورد نیاز روغن اتخاذ و مقرر شد روند تأمین روغن برای عرضه در بازار تسریع شود.

کاهش قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

در این نشست همچنین مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از عرضه مستقیم ۴۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه های مختلف در سطح کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک نیز در ۱۲۵ واحد بزرگ از ۱۰ اسفند تا ۲۰ فروردین عرضه مستقیم پوشاک را فعال خواهد کرد و در این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

همچنین پیرو جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی مقرر شد تا وضعیت قیمت ها دراین بازار به زمان شروع به کار دولت در شهریورماه بازگردد و اقدامات لازم برای تأمین ۴۹۶ هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان صورت گیرد.

در ادامه این جلسه گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری برخی واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روند قیمت اقلام برخی از این واحدها نظیر گروه کارخانجات صنعتی تبرک را مورد بررسی قرار داده وگزارش آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    تا کجا گرسنگی را توسعه خواهید داد؟الله اعلم
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    یکی دو نمونه عرص کنم: کیک یزدی در سطح شهر 30هزار تومان قیمت اتحادیه 49 هزار تومان / حلوا ارده نیم کیلویی در سطح شهر 30 هزار تومان نرخ میادین یا همان بازار روز 55 هزار تومان. دو نمونه عرض کردم تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .کدام ستاد تنظیم بازار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .اگر اراده صاحبان قدرت گران کردن کالا و فشار بر مردم نیست چرا سعی می کنند قیمت ها را به مثابه کش تا جایی که ممکن است به بالاترین قیمت برسانند؟
  • جوادp IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    خفه شدیم ازاینهمه گرانی. بانکهاعامل بسیاری از مشکلات تولیدوبحران مسکنه حدود50درصدش دلالی میکنه همه قستمهااین بانکها. مثلابیشترین سهم راازخریدوفروش خانه بدست میارن بانکها.. درصورتی ک قانونانبایددخالتی کنه! بحران ارزی باز زیرسربانکهاست وصرافی ها. ارزبالانمیرفت افزایش قیمتی اتفاق نمیافتاد
  • حاج حمید رضا طباطبایی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ای کاش فقط شعار و حرف نباشه چون اولین قول آقای رئیسی و شما، اول کاهش قیمت‌ها و مشکل گرانی و معیشت مردم بود ...
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    چرا قیمت این ماشین ها رو کم نمی کنید؟؟؟
    • مسلم IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      سلام چیه بگیم ازدست شما اخه این وسط کی داره خراب کاری مکنه بخدا دیگه توان خجالت همسر وبچههامو بکشم خدایا بکش منو دیگه جلویی زن بچه نمیتوانیم سرمونو بالا بگیرم خدایا ت کجا رفتی خدایا یا درستشون کن یا زمین دهن بازکنه همرو ببعله خدا از سرتون نمیگزره اینو قول باتون میدم پول دارهای زحمت کش
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    اصل حقیقت دربازاره. ادعا ها همواره بوده. متاسفانه هرگز متخلفین بطور شایسته که باعث بازدارندگی بشه مجازات نمیشن ویا اصلا مجازات نمیشن ولذا اکثریت مردم بخاطر ناامیدی ازرسیدگی .اجحاف درقیمتها رو تحمل کرده وگزارش ویا شکایت نمیکنن
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه دولت آقای رئیسی تا الان در مهار قیمت ها موفق نبوده و روند بی در و پیکر افزایش قیمت ها وجود نداره. این سبکی نمی شه کاری کرد
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه دولت آقای رئیسی تا الان در مهار قیمت ها موفق نبوده و قیمت ها همین جوری دارن می رن بالا. این جوری نمی شه بازار اداره کرد. همین که اسم جلسه ستاد بازار می آد ما فقط شاهد تصمیم هستیم و هیچ چی و چند روز بعدشم موج جدید افزایش قیمت ها شروع می شه. آقای دکتر رئیسی دنبال راه های دیگه‍ باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس