کد خبر 1346107
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
آغاز دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین

هیات های روسیه و اوکراین در مذاکرات در بلاروس پس از استراحت کوتاه در پایان دور نخست، دور دوم مذاکرات را آغاز کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، مذاکرات هیات های روسیه و اوکراین، عصر دوشنبه در پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها در منطقه ای مرزی به نام پریپیات در مرز بلاروس و اوکراین در استان گومل بلاروس ادامه دارد.

 سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده دارد و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می دهند.

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت دارند.

دستور کار این مذاکرات، پایان عملیات نظامی روسیه در اوکراین است و دو طرف درباره شرایط پایان آن گفت و گو می کنند.    

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.  

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.  

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرغی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس