هشدار رئیس اجلاس آب و هوایی: تاثیر بحران اقلیمی وخیم تر از پیش بینی‌هاست

رئیس اجلاس آب و هوایی سازمان ملل(Cop۲۶)هشدار داد تاثیرات بحران آب و هوایی وخیم تر از آن چیزی است که پیش بینی شده است و دولت ها باید به فوریت برای جلوگیری از آن اقدام کنند.

به گزارش مشرق، گاردین نوشت این هشدار در آستانه ارزیابی علمی جدید درباره بحران آب و هوایی مطرح شده است.

شارما که سال گذشته میلادی ریاست اجلاس آب و هوایی را برعهده داشت گفت تغییرت آب و هوایی که امروز شاهد آن هستیم زودتر و بیشتر از آنچه که ابتدا تصور می کردیم بروز کرده است. تاثیر چنین بحرانی بر زندگی ما به شکل فزاینده ای شدید خواهد بود و اگر از هم اکنون بر اساس دانشی که در اختیار داریم اقدام نکنیم، به زندگی عادی خود آسیب بسیاری وارد خواهیم کرد.

این هشدار همزمان با گزارش کمیته میان دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) که امروز دوشنبه (امروز) منتشرمی شود مطرح شده است و انتظار می رود این گزارش به موضوع افزایش خشکسالی ها، سیل و موج گرما با تناوب و شدت بیشتری اشاره شود که تبعات مخربی دارد و همه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

شارما گفت مذاکرات آب و هوایی باید امسال به رغم بحران حمله روسیه به اوکراین، در چارچوب گردهمایی های بین المللی همچون گروه بیست ادامه یابد. روسیه عضو گروه بیست است. این کشور به دنبال الحاق کریمه به خاک خود با مخالفت گروه هشت برای عضویت در این گروه مواجه شد.

شارما گفت با همتای روس خود چند هفته قبل از بحران کنونی مذاکره کرده و از آن زمان به بعد مذاکره ای در این زمینه با هم نداشتند.

انتظار می رود در گزارش جدید کمیته مذکور بر این موضوع تاکید شود که با نزدیک شدن به تغییرات آب و هوایی فاجعه بار، به اقدام فوری برای حفاظت در مقابل تاثیرات مخرب آب و هوایی که اکنون به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده نیاز هست.

شارما تاکید کرد با توجه به نزدیک بودن تغییرات آب و هوایی بیش از حد انتظار، سیاستمداران باید این موضوع را زنگ هشداری برای اقدام فوری قلمداد کنند.

به نظر می رسد برخی از یافته های کمیته میان دولتی تغییرات آب و هوایی از نظر سیاسی جنجال برانگیز باشند. برخی کشورای فقیرتر از کشورهای ثروتمند جهان می خواهند  خسارات ناشی از بلایای طبیعی را در این کشورها درک کنند و براساس آن کمک های مالی را اختصاص دهند. اما کشورهای ثروتمند همین حالا هم از تعهد ۱۰۰ میلیارد دلاری خود در سال برای کمک به کشورهای فقیر برای کاهش انتشار گازهای آلاینده و سازگاری با تاثیرات آب و هوایی باز مانده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    نابودی طبیعت و انتقام طبیعت از بشر و نابودی کره زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس