تذکر ۷۷ نماینده به «رئیسی» درباره پرداخت مطالبات جانبازان

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر ۷۷ تن از نمایندگان به «رئیسی» درباره ضرورت پرداخت آنی مطالبات جانبازان مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قرائت کرد.

به گزارش مشرق، روح‌اله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به عدم ساماندهی لایه‌روبی و ایجاد دیوار حفاظتی رودخانه‌ها و خسارت وارده به مردم در بارندگی‌های اخیر در سطح کشور.

- تذکر سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین رژیم حقوقی و حقابه‌های کشاورزان شهرستان ری.

- تذکر علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به ضعف مدیریت در انتصابات تغییرات دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت تکمیل طرح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر سبزوار.

- تذکر علیرضا زندیان نماینده بیجار به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل عملیات چهار بانده کردن جاده‌های حوزه انتخابیه.

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی یا توافقی گندم از کشاورزان استان هرمزگان.

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۶۱ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم پیگیری طرح نظام جامع مدیریت داده‌های کشور و تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مردم. همچنین تذکر این نماینده به همراه ۶۲ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم توجه به وضعیت حقوق کارکنان سازمان ثبت احوال.

- تذکر سید مسعود خاتمی نماینده گلپایگان به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از صدور مجوز واردات  برای محصولات تولید شده در داخل کشور.

- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق به وزیر نفت: لزوم نظارت در به کارگیری نیروها در وزارت نفت.

- تذکر منصورعلی زارعی نماینده ساری به همراه جلال محمودزاده، عباس جهانگیرزاده، علیرضا عبادی، رحمت‌الله نوروزی، علی اکبر علی زاده برمی، پرویز اوسطی به وزرای بهداشت و تعاون: لزوم حل تعارض منافع در دریافت مسئولان فنی و بهداشتی به عنوان ناظر سازمان غذا و دارو از کارفرما.

- تذکر سید محمد مولوی نماینده آبادان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تغییر ساختار حمل و نقل کشور از وضعیت سنتی موجود به سازمان‌دهی و توسعه یکپارچه و هوشمند و ضرورت بهبود شاخص‌ طول انتظار مسکن و نیز ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت نرخ‌های مصوب فروش بلیت و ممانعت از تخلفات برخی از دفاتر مسافرتی در آستانه سال جدید و نیز ضرورت اقدام موثر برای بازسازی و نوسازی تجهیزات دریایی و بنادر کشور و همین طور ضرورت تدوین و استقرار طرح جامع فرودگاه‌ بین‌المللی آبادان.

-تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور: ضرورت افزایش رسیدگی به وضعیت جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت.

- تذکر حسین علی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم تسریع در پرداخت معوقه پرسنل پیمانکار طرف قرارداد دارو و تجهیزات و غیره با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. همچنین تذکر این نماینده به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون و کار: لزوم اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و تجدید نظر در حذف پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۳ دهک معلولان. همچنین تذکر این نماینده به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافری و جلوگیری از ایجاد فساد و رانت و بر هم زدن بازار ارز توسط سودجویان.

- تذکر عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت تسریع در ارائه ساز و کارهای لازم جهت ساماندهی نانوایی‌ها و توزیع آرد در شهرستان ایرانشهر.

- تذکر سید جلیل میرمحمدی و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزرای آموزش و پرورش و علوم: علت عدم تعیین تکلیف قانونی دانشسرای شهر بفروئیه توسط وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش.

- تذکر عباس مقتدایی و ۷۶ تن از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت آنی مطالبات جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران. همچنین تذکر این نماینده و ۵۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: چرا با ممنوعیت ورود کالاهای خارجی که باعث کمک به تولیدکنندگان شد قیمت محصولات تولیدکنندگان داخلی بازار افزایش داشته است. همچنین تذکر این نماینده به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: ضرورت تدبیر و اقدام آنی در خصوص هزینه بالای داروی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان.

- تذکر  محمودزاده به رئیس جمهور و وزیر کشور: ضرورت تسریع در پرداخت خسارات مردم مهاباد در سیل ۱۲ آبان ماه سال جاری.

- تذکر حسین محمدصالحی و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم رسیدگی به انباشت بازنشستگان در شرکت گاز کشور.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    اسامی اینها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس