ماموریت سخت برای فرهاد مجیدی/ کاری که قلعه نویی و یحیی هم از پسش بر نیامدند

مدیرعامل استقلال کار سختی که از فرهاد مجیدی خواسته است و باید دید او در انتهای فصل موفق به انجام آن می شود یا نه.

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر مدیرعامل استقلال آنقدر حاشیه داشت و بحث‌برانگیز شد که برخی نکات آن کمتر به چشم آمد. یکی از این نکته‌های مهم، مربوط می‌شود به انتظار فنی بالایی که مصطفی آجورلو از تیمش دارد. در حقیقت او علاوه بر اینکه گفته امسال ۲جام از تیمش می‌خواهد، در مورد قهرمانی لیگ هم حد نصاب امتیازی تعیین کرده است. آجورلو گفته: «روز اولی که با فرهاد مجیدی صحبت کردم، به او گفتم در طول فصل ۹۰ امتیاز وجود دارد که ۷۵ امتیاز آن را می‌خواهم. برو بگیر. گفتم فوتبالی می‌خواهم، نه مثل دیگران.» حالا خود این عبارت «نه مثل دیگران» به اندازه کافی بحث‌برانگیز هست، اما اصل موضوع مربوط می‌شود به سقفی که آجورلو تغیین کرده؛ ۷۵امتیاز که یک حد نصاب بی‌سابقه در تاریخ لیگ برتر است.

بیشتر بخوانید:

آقای آجورلو! واقعا از شما بعید بود!

کاری که یحیی و قلعه‌نویی هم نکردند

بیشترین امتیازی که تاکنون در تاریخ لیگ برتر به‌دست آمده، ۶۷ امتیاز بوده است. ۳ تیم در ۵ دوره به این حد نصاب رسیدند؛ سپاهان در فصول نهم و یازدهم، استقلال در فصل دوازدهم و پرسپولیس در فصول نوزدهم و بیستم. در ۲ نوبت سرمربی تیم قهرمان امیر قلعه‌نویی بوده است. او یک‌بار با سپاهان و یک‌بار با استقلال به این افتخار نایل آمد. دیگر قهرمانی ۶۷ امتیازی سپاهان اما با زلاتکو کرانچار فقید رقم خورد. نکته مهم اینکه در هر ۳ دوره مزبور، لیگ برتر ایران ۱۸تیمی بوده و طبیعتا ۱۲ امتیاز بیش از حالا توزیع می‌شده است. به همین دلیل هم ۲ قهرمانی ۶۷ امتیازی پرسپولیس ارزشمندتر بود؛ چرا که یحیی گل‌محمدی در لیگ‌های ۱۶تیمی به چنین عددی رسید. با این تفاسیر رسیدن به ۷۵ امتیاز نه‌تنها در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است، بلکه در لیگ ۱۶تیمی امری بسیار دشوارتر به‌نظر می‌رسد. آجورلو اما چنین ماموریتی به مجیدی داده و باید دید این اتفاق رخ می‌دهد یا نه.

فقط می‌توانی ۵ امتیاز از دست بدهی!

اگر قرار باشد فرهاد مجیدی توقع مدیرعامل استقلال را برآورده کند، از ۱۱بازی باقی‌مانده حداقل ۹مسابقه را باید ببرد و در یکی دیگر هم مساوی کند. در حقیقت فرهاد فقط فرصت ۲ لغزش را خواهد داشت. استقلال هم‌اکنون از ۱۹بازی ۴۷ امتیاز دارد. ۱۱مسابقه و طبیعتا ۳۳ امتیاز باقی مانده که آبی‌ها برای ۷۵ امتیازی شدن، به کسب ۲۸ امتیاز از آن نیاز دارند. می‌بینید که ماموریت سختی است؛ مخصوصا که نبردهای استقلال برابر امثال پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر و... باقی مانده است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    آجرلو و فرهاد مجیدی به خاطر اخلاق گندی که دارند موفقیت استقلال را نخواهند دید
  • سعید رضایی 28 IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    مجیدی هم فوتبالش در تیم ملی خوب بود هم مربی گریش در استقلال/ علیرغم اینکه طرفدار کیسه نیستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس