کد خبر 1345360
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

آشنایی با گلهای مقاوم به سرما برای باغچه به جهت داشتن باغچه ای زیبا در فصول سرد بسیار مهم می باشد. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به معرفی گلهای مقاوم به سرما برای باغچه بپردازیم.

گل های زمستانی برای باغچه

گل های زمستانی نسبت به دیگر گل و گیاهان تنوع کمتری دارند اما از نظر زیبایی و بوی خوشایند نگهداری و پرورش آن ها باعث زیبایی باغچه و فضای سبز خواهد شد.

گل بنفشه (Viola Pansy)

گل بنفشه  که با نام بنفشه دورگه یا بنفشه کلاسیک نیز شناخته می شود در آب و هوای معتدل و فصل زمستان رشد می کند. این گل در برابر سرما و خشکی مقاوم می باشد. می توان گل بنفشه را در باغچه یا بالکن نگه داری کرد. آبیاری منظم، محیطی با دمای پایین و نور آفتاب تا سایه برای رشد این گیاه کافی است. البته گل دهی این گیاه طولانی بوده و از اوایل زمستان تا اواخر اردیبهشت زمان گل دهی آن می باشد.

گل پامچال (Primula Vulgaris)

گل پامچال یکی دیگر از گل های زمستانی می باشد. این گل گونه های مختلفی دارد که گونه ی انگلیسی آن در برابر سرما مقاومت بالایی دارد. همچنین گل پامچال یا پریموس در رنگ های متنوعی دیده می شود. زمان گل دهی این گیاه در اواخر زمستان و اوایل فروردین است. گل پامچال بین 20 تا 60 سانتی متر ارتفاع دارد.

گلهای مقاوم به سرما برای باغچه

سیکلامن (Cyclamen)

گل  سیکلامن یا نگون سار از جمله گلهای مقاوم به سرما برای باغچه بوده و بسیار زیبا است. سیکلامن علاوه بر زیبایی دارای عطر بسیار خوشی نیز می باشد و قرار دهی آن در باغچه یا بالکن منزل بسیار خوشایند خواهد بود. این گل در رنگ های سفید، صورتی، قرمز،  بنفش و ... دیده می شود. سیکلامن در فصل زمستان و خشکی هوا قادر به گل دهی است.

از جمله مهم ترین شرایطی که برای رشد و مراقبت از این گیاه باید فراهم شود نور غیر مستقیم و نیم سایه و هفته ای یک بار آبیاری در فصل زمستان می باشد. همچنین خاک این گیاه بهتر است اسیدی و سبک باشد بهترین ترکیب خاک برای سیکلامن ترکیبی از ماسه، خاک برگ و کود حیوانی می باشد. سیکلامن در گروه گل های زمستانی و پاییزی قرار دارد. جهت دریافت قیمت گل سیکلامن وارد سایت گل نادی شوید.

گلهای مقاوم به سرما برای باغچه

گل داوودی (Chrysanthemum)

یکی از گل های زمستانی و پاییزی که انواع متنوعی داشته و در فصول پاییز و زمستان گل می دهد داوودی می باشد. گل داوودی در بهار کاشته می شود و تا پاییز به گل دهی می رسد. گل داوودی در رنگ های نارنجی، قرمز، بنفش و سفید دیده می شوند.

این گل پاییزی و مقاوم به سرما را می توان در باغچه و یا بالکن منزل نگه داری کرد.

گلهای دائمی باغچه

قطعا گل هایی برای نگه داری در باغچه مناسب هستند که در برابر تغییرات دمایی و در تمامی فصول مقاوم باشند. علاوه بر این بهتر است با توجه به ابعاد، میزان نور دریافتی و شرایط باغچه اقدام به خریداری و نگه داری از گل و گیاه نمایید. ما در ادامه به معرفی گلهای دائمی باغچه پرداخته ایم.

شمشاد

شمشاد به عنوان یکی از گلهای دائمی باغچه و گلی چهارفصل می باشد. تکثیر این گل از طریق قلمه و کاشت بذر امکان پذیر است. شمشاد گلی بادوام بالا می باشد.

شمعدانی

از دیگر گل های مناسب برای باغچه گل شمعدانی می باشد. شمعدانی گلی مقاوم و زیبا است. این گل را می توان در باغچه های مختلف کوچک، بزرگ، آفتابی، سایه و... نگهداری کرد. معمولا شمعدانی در بهار تکثیر شدن را شروع می کند. این گل از طریق قلمه زدن تکثیر شده و برای کاشت در گلدان و باغچه مناسب است.

پاپیتال

گل پاپتیال نیز در گروه گلهای دائمی باغچه می باشد. پاپیتال گلی چهارفصل و رونده است. برخی گل پاپیتال را در کنار تنه ی درخت، دیوار یا ستون می کارند. پاپیتال عمر طولانی داشته و مقاومت بالایی نیز دارد. کوددهی مناسب یکی از نکات مهم برای نگه داری این گیاه زیبا می باشد.

نرگس

گل نرگس یکی از گل های بسیار زیبا و مقاوم در برابر سرما می باشد. این گل را معمولا اواخر تابستان می کارند و در اواخر زمستان با آغاز سال نو شروع به گل دهی می کند. نرگس یکی از گل های خوشبو و زیبا برای باغچه می باشد.

میخک هندی

میخک هندی گیاهی با برگ های سبز تیره و به شکل چرمی می باشد. این گیاه می تواند تا چند متر رشد کرده و گل های آن بسیار زیبا و خوشبو هستند. میخک هندی از جمله گیاهان مقاوم و مناسب برای باغچه است. که به آبیاری کمی نیاز داشته و در برابر خشکی مقاوم می باشد.

از دیگر گل و گیاهانی که برای کاشت و نگه داری در باغچه مناسب می باشند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • گل ناز آفتابی
  • گل  اختر
  • گل بنفشه
  • گیاه ایپومیا
  • گیاه استاکیس
  • گیاه آلاگنوس
  • گیاه پنجه کلاغی

گلهای دائمی فضای سبز

نام برخی از گلها و گیاهان مناسب برای فضای سبز که علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارند در ذیل آورده شده است:

پامپاس گراس: این گیاه از خانواده ی گندمیان و بسیار مقاوم می باشد. گل های پامپاس گراس در گروه گل های خشک است. علاوه بر فضای سبز می توان از این گیاه در خانه نیز نگه داری کرد.

بومادران: بومادران دارای گل های بسیار زیبایی به رنگ زرد می باشد. که بوی خوشی نیز دارند.

اسطوخودوس: این گیاه با برگ های سبز زیبایی که دارد به چشم نوازتر شدن فضای سبز کمک می کند. علاوه بر این اسطوخودوس دارای خواص فراوانی نیز می باشد.

آکالیف: این گیاه دارای گل های قرمز رنگ و زیبایی است. آکالیف را بیش تر در فضای سبز جنوب کشور می توان پیدا کرد.

پینه ستوم: این گیاه نیز از خانواده ی گندمیان بوده و در برابر خشکی و گرما مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل می توان در فضای سبز به خصوص در مناطق گرمسیر از آن نگه داری کرد.

گلهای مناسب ویلا

قطعا وجود گل و گیاه در محوطه ی ویلا سبب افزایش زیبایی محیط خواهد شد. می توان از گل های مختلفی مانند یاس هلندی، شمشاد طلایی، برگ بو، لاوسون و...  برای ساخت دیوار سبز در ویلا استفاده کرد. از جمله محبوب ترین گلهای مناسب ویلا که برای محوطه سازی از آن ها استفاده می شود در ذیل آورده شده است.

مگنولیا

مگنولیا یگی از گل های معطر و زیبا برای تزئین محوطه ی ویلا می باشد. این گیاه در اواخر زمستان با گل هایی به رنگ های سفید و صورتی دیده می شود.

فتونیوم

این گیاه دارای گل های کوچکی به رنگ سفید می باشد، فتونیوم رشد بسیار خوبی داشته و برگ های آن در زمستان بسیار خوش رنگ خواهند بود.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس