کد خبر 1344571
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
چهار علت اول مرگ مردان ایرانی/ بیماری های قلبی در صدر

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، یکی از مهم ترین عوامل سلامتی مردان را برنامه غذایی سالم اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمداسماعیل مطلق با بیان این مطلب در ششمین کنگره سلامتی مردان گفت: از هر چهار مردی که مشکل سلامتی پیدا می‌کنند سه نفرشان به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود: بیماری قلبی، سرطان، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی و مواد مخدر و الکل مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سلامتی و بیماری مردان هستند.

مطلق ادامه داد: چهار علت اول مرگ در مردان بیماری قلبی با ۴۰.۵ درصد، سرطان با ۱۵.۲ درصد، حوادث غیرعمدی با ۱۴.۲ درصد و بیماری تنفسی با ۷.۲ درصد است.

وی بیان کرد: گزارشات نشان می‌دهد امید به زندگی در هنگام تولد برای زنان بیشتر از مردان بوده و شکاف امید به زندگی بین مردان و زنان افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: خطرات فیزیکی، شیمیایی و شغلی سلامت مردان را بیشتر تهدید می‌کند و مردان هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه کرده و زنان بیشتر از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال وزارت بهداشت با توجه به تاکید وزیر برنامه‌های خاصی را برای سلامت مردان پیش‌بینی کرده است که با همکاری مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری اجرا خواهد شد.

مطلق گفت: یکی از این اقدامات طراحی خدمات بهداشتی متناسب با ساعت کار آقایان است. ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در هر شهر و استان یکی دیگر از برنامه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خود مراقبتی، توجه به سلامت روانی مردان، پیشگیری از حوادث ترافیکی، برنامه‌های مستمر ورزشی، اصلاح شیوه زندگی، حذف مصرف مواد دخانی و الکل، برنامه غذایی سالم در قالب بسته‌های خدمت در شبکه بهداشتی، درمانی مورد توجه هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    1 0
    فشار زندگی و توقعات بیش از حد برخی خانم ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس