یزدانی و مرادمند مشکل قانونی ندارند

سخنگوی باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت دو بازیکن سرباز گفت: یزدانی و مرادمند هیچ مشکلی از نظر قانونی ندارند اما نمی دانم چرا در نتیجه گیری به مشکل می‌خوریم.

به گزارش مشرق، فرشید سمیعی سخنگوی باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت مرادمند و یزدانی توضیحاتی ارائه داد.

فرشید سمیعی درباره اتفاقات رخ داده و دلایل دیر اقدام کردن باشگاه استقلال درباره دو بازیکن سرباز گفت: باشگاه استقلال از سه ماه پیش در این زمینه اقدام کرده است. زمانی که مرادمند اقدام کرد، حدود سه ماه پیش بود و اگر نیاز باشد باشگاه مدارک لازم خود را منتشر خواهد کرد اما جلسات کمیسیون‌ها به طول انجامید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدیران استقلال مطمئن بودند که در این زمینه به مشکلی برنخواهند خورد؟ یادآور شد:: یکی از دلایل این بود که آجورلو مدیرعامل باشگاه سال‌ها در باشگاه‌ها و ورزش‌های نظامی حضور داشته است و کسانی که در این زمینه در باشگاه وظیفه دارند به خوبی روی امر سربازان تسلط دارند. با توجه به نامه نگاری‌های گذشته گمانمان این بود که به مشکلی برنخواهیم خورد. مضاف بر اینکه در دستورالعمل سال ۹۷ آمده بود که بازیکنانی که در سطح ملی هستند می‌توانند تا سن ۳۰ سالگی بازی کنند.

سمیعی ادامه داد: دو نهاد که در سطح ملی می‌توانند این موضوع را تأیید کنند برای این کار انتخاب شدند. یکی فدراسیون فوتبال و دیگری وزارت ورزش که هر دو نهاد تأیید کردند مرادمند در سطح ملی می‌باشد. برخی شیطنت کردند که باشگاه استقلال درخواست معافیت کرده است در حالی که این طور نبود.

وی اظهار داشت: با نهایت احترام برای سازمان نظام وظیفه اما باشگاه استقلال موظف است تا از حقوق باشگاه دفاع کند. با توجه به نامه وزارت ورزش به نیروهای مسلح انتظار داریم که طبق قانون مرادمند بتواند به کارش ادامه دهد.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره یزدانی گفت: طبق مصوبه که برای کمک به فوتبال تصویب شده است بازیکنان ملی می‌توانند در خدمت فوتبال باشند. تاریخ اعزام ۱۴۰۰.۱۲.۱ است. این تاریخ اعزام با توجه به اینکه در کوران مسابقات هستیم و پنجره نقل و انتقالات بسته است و نیز سهمیه سپاه پاسداران دارد پس تا مهرماه سال آینده می‌تواند بدون تیم باشد. ستاد کل نیروهای مسلح همیشه نگاه حمایتی داشته، حتی در این مورد خاص فرمانده کل نیروهای مسلح قید کرده با تعویق سه ماهه موافق است.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا خواسته پذیرفته شده است؟ گفت: ستاد کل نیروهای مسلح لطف کرد و پاسخ نهادهای مربوطه را تا روز پنجشنبه ابلاغ کرد و موارد قانونی قید شد که بازیکنی که ۲۸ سال دارد و در سطح ملی می‌باشد، می‌تواند از تعویق برخوردار باشد.

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می کرد، افزود: باشگاه استقلال اعلام کرده که شرایط مرادمند با این ابلاغ یکی می‌باشد و مرادمند می‌تواند در اختیار باشگاه باشد اما نمی دانم چرا در نتیجه گیری شرایط تغییر می‌کند.

سخنگوی باشگاه استقلال تصریح کرد: درباره سیاوش یزدانی نیز، او می‌تواند تا آخر فصل در باشگاه استقلال باشد. از فدراسیون می‌خواهم به موضوع ورود کند. سیاوش یزدانی ملی پوش است و در اوج آمادگی می‌باشد. سئوالمان این است اگر این قانون برای کمک به یزدانی و فوتبال نیست پس برای چیست؟

وی تأکید کرد: تا امروز ستاد کل نیروهای مسلح همیشه نقش حمایتی داشته و به تیم ملی و ملی پوشان کمک کرده است. در ماجرای اخیر نیز خواسته یک راهکار قانونی پیدا شود. استدعا داریم ملی پوشان از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

سمیعی در پاسخ به این سوال که در صورتی که این دو بازیکن را از دست بدهید، باشگاه می‌تواند بازیکنی جذب کند یا خیر؟ گفت: می‌توانیم یک بازیکن آزاد خارجی جذب کنیم. ما پیگیر کارهای این دو بازیکن هستیم و همزمان نیز کارها را برای جذب یک مدافع خارجی آزاد انجام می‌دهیم.

وی درباره وضعیت وریا غفوری که از استقلال کنار گذاشته شده بود، اظهار کرد: سرمربی تیم، وریا غفوری را در اختیار باشگاه قرار داده است. با حفظ قدرت سرمربی تیم استقلال، باشگاه در تلاش است تا در این زمینه ورود کند. وریا غفوری کاپیتان تیم است و سال‌ها زحمات زیادی کشیده است.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا فرهاد مجیدی از موضع خود برای بازگشت وریا کوتاه آمده است یا خیر؟ گفت: سرمربی تیم استقلال هر بازیکنی را که به کمیته انضباطی تحویل دهد، می‌خواهد هر چه سریع‌تر از نظر انضباطی با او برخورد شود و سریعاً به تیم بازگردد.

سمیعی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع وریا غفوری رسانه‌ای شد اظهار کرد:: نمی‌توانم در این مورد قضاوتی داشته باشم. حتماً دلایلی وجود داشته است، شاید اگر من بودم این کار را نمی‌کردم. مدیریت باشگاه نیز در این زمینه ورود خواهد کرد، قرار نیست روند برخورد رسانه‌ای شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مرادیان IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    5 10
    مشکل قانونی ندارن ولی مشکل اینست که لنگیا در نظام وظیفه باید مجوز بدن که نمیدن چون میخوان با تضعیف نفطه قوت حریف تیم خودشون را به یه جام جعلی دیگه نزدیک کنن
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      3 2
      باشه بزارین جلو گل گهر بازی کنن، اونوخ بهتون مسلم میشه که مشکل قانونی دارن یا نه!
    • Mehdi IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      9 4
      شما طبل رسواییتون گوش دنیا رو کر کرده به خاطر کیسه کش لوس ننر و اون جونده آبی که هنوز دو سال از انفصال خدمات کشوریش مونده دارن ایران رو از جام جهانی حذف میکنن فقط مثل بچه کوچیکا قهر کنید انقدر هم خودتون رو اذیت نکنین آخر فصل همه چی معلوم میشه اوایل فصل ادعای قهرمانی اواخر فصل حقمون رو خوردن و طرفدار تیم دوم میشید
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    1 2
    هر چه سریعتر نظام وظیفه برخورد قاطعانه با این دو سرباز فراری را در دستور کار خود قرار دهد چون اگر لابی و دستهای پشت پرده که‌ در فدراسيون و وزارت‌ ورزش حاکم است به نیروهای مسلح رسوخ کند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد هم اکنون چشم میلیونها جوان به‌ این مساله دوخته‌ شده‌ است اگر نظام وظیفه نتواند در اين مساله خاص اعمال حق قانونی خود را داشته باشد از فرداش هر مشمولی در هر رده ورزشي انتظار چنین برخوردي خواهد داشت که‌ کاملا بجا خواهد بود #آزمون_عدالت_نظام_وظیفه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    تیم فراقانونی از همه جور رانت و پارتی استفاده میکنه و بقیه تیمها مظلوم و محروم
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    مشکل فراقانونی دارند ( دور زدن قانون )
  • محسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    از 6 تایی شدن می ترسند سیاره جعلی ها. گل تراکتور سالم بود . گل الاستقلال خطای چشمی بود گل فجر سالم بود. به فجر شیراز هم رحم نکردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس