کد خبر 1344465
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی میم.الف.نون درباره جنگ اوکراین نوشت: 

یکم

اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمینَ بِالظّالِمینَ وَ اجْعَلنا بَیْنَهمْ سالِمینَ غانِمینَ

خداوندا ستم کاران را به یکدیگر مشغول ساز و ما را سالم نگهدار و پیروز گردان. 

جمهوری اسلامی ، نه باید طرفداری کند از حمله و کشتار و جنگ طلبی و اعمال زور روسیه و نه باید حمایت کند از دولت غربگرا و وابسته اکراین که با سودای عضویت در پیمان جهنمی ناتو و همراهی با کشورهای توسعه طلب غربی، همسایه و فامیل قدیمی خود را تحریک به جنگ کرد. 

دوم

بعد از دهه ها جنگ و مصیبت در افغانستان و بعد میلیونها کشته در عراق، بعد نزدیک به یک دهه فتنه در سوریه و بعد چندین جنگ در تاریخ لبنان و فلسطین مظلوم، بعد ۷ سال بمباران یکسره یمنی های در محاصره و بعد دهها و صدها مورد خونریزی و غارت و تجاوز و نامردی ، بگذار یکبار هم اروپایی های بلوندِ چشم آبی به جان هم بیافتند و ما مسلمانان صرفا تماشاچی باشیم. لااقل اینقدر شرف داریم که به آنها قول بدهیم در دعوایشان دو به هم زنی نخواهیم کرد، سلاح به طرفین نخواهیم فروخت و سرباز و مزدور برای خونریزی نخواهیم فرستاد. 

سوم

کجاست آن مرحوم مغروق که با اعتماد به نفس میگفت:" دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است ، نه موشک ها" که بیاید و تماشا کند و لذت ببرد از گفتمان زیبای این چشم آبی های سفید بلوری

نوچه های مرحوم، سر میز مذاکره میخواستند پیرو همین نظریه در پیتی، موشک هایمان را بدهند به باد فنا تا غربی ها لبخند بزنند و یکخورده کمتر تحریممان کنند.

رهبری افسارشان را کشید، وگرنه ناموس سلاح را به حجله فرستاده بودند. امام خامنه ای در صریح ترین خطابی که شاید انتظار نمیرفت، فرمود:"اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند»

سایه پدرانه اش مستدام، که اگر نبود این پدر مقتدر ، شاید ما هم مثل اکراین که در سال ۱۹۹۴ سر میز مذاکره هزار و نهصد بمب و موشک اتمی اش را تحویل داد و نابود کرد تا تضمین امنیتی از آمریکا و انگلیس و روسیه بگیرد، خودمان را خلع سلاح کرده بودیم و حالا گدایی میکردیم که یکی بیاید از ما دفاع کند. 

چهارم

این ولادیمیر زلنسکی دلقک که  قبل از رئیس جمهور شدن، یک کمدین بوده و به مدد فضای مجازی و با حمایت غرب به قدرت رسیده، از چند هفته پیش، نشسته پای تلفن و روزی دو بار زنگ میزند به بایدن و بوریس و امانوئل ، برای گدایی امنیت

اما امنیت را نمیشود گدایی کرد،یا خرید، بخصوص از مستکبرین بدعهد.

امنیت ساختنی است، با مقاومت و اتکاء به داشته های ملت خود

در جنگ اقتصادی هم که ما امروز درگیرش هستیم، همین است، دشمنان که هیچ ، شرکا و رقبای اقتصادی هم، عاشق چشم و ابروی ما نیستند تا بیایند برای ما تولید ثروت کنند. یک مشت بی خرد خیال میکردند اینطور است و بخاطر چرخیدن چرخ های اقتصاد و حتی آب خوردن شان، همه چیز را ول کردند به امان خدا و یک بند و یک نفس ، ۸ سال مذاکره کردند و نهایتا نتیجه اش شد "تقریبا هیچ"

پنجم

دیروز،بامداد ۲۴ فوریه که روسیه با حدود ۱۷۵۰۰۰ نیرو، حمله را آغاز کرد، تا آخر شب به ۲۰ کیلومتری پایتخت اکراین رسید و احتمالا تا ۲-۳ روز آینده نه تنها پایتخت که کل کشور وسیع اکراین اشغال خواهد شد.

یاد مردانی به خیر که با دست خالی جلوی صدامی که میخواست ۳ روزه در تهران باشد ، ایستادند.

شاید بگویید قدرت صدام با روسیه قابل مقایسه نیست. قبول اما اگر نگاهی بیاندازید به سیاهه نیروهای نظامی عراق در ۳۱شهریور ۱۳۵۹ چیزی کم از  ۱۷۵ هزار نیروی روسی که تا دیروز پشت مرزهای اکراین بودند، ندارد، بلکه بیشتر هم هست.

عراق ۳ سپاه، شامل ۵ لشکر پیاده، ۴ لشکر زرهی، ۲ لشگر مکانیزه و ۱۵ تیپ مستقل، سازمان داده بود ، با بیش از ۳۰۰ هزار نیرو به همراه۳۶۰ هواپیما،۴۰۰ هلیکوپتر و ۴۰۰ توپ ضد هوایی و ۳۱۰۰ تانک و ۲۳۰۰ نفربر و ۲۳۰۰ قبضه توپ که هرکدام را ایرانی ها نابود میکردند، دو تا جایش سبز میشد. شوخی نداریم ، همه عالم پشتش بودند. فرض کنید الان علاوه بر روسیه، آمریکا و انگلیس و اروپا و تمام کشورهای همسایه اکراین ، به روسیه کمک کنند و به روسیه سلاح برسانند و اکراین را تحریم کنند بجای روسیه..!

اوضاع ما در دفاع مقدس اینگونه بود، اما چه شد که صدام و حامیانش درمانده شدند اما وجبی از خاک ایران جدا نشد؟

نظر شما چیست؟ 

به نظر من:"وحدت ملی حول محور رهبری فقیه،از نسل حسین علیه السلام"

تمام

خلاصه تر از این نتوانستم بنویسم، روی جمله بالا باید دقت کنیم و حساس باشیم، بخصوص روی نعمت رهبری

ثمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِش.

چند نکته درباره جنگ اوکراین

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • GB ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    6 22
    دلیل مقاومت آن زمان ایرانیان این بود که پاسپورتشان معتبر نبود و چاره ای جز ماندن در کشور و دفاع نداشتند. رهبران ایران هم در صورت فرار جایی برای پناهنده شدن نداشتند. اما هر کس پاسپور معتبری داشت و یا دستش به دهانش رسید همان زمان از ایران فرار کرد ولی تعدادشان کم بود. اما مردم اوکراین همه پاسپورت معتبر دارند. فورا سوار ماشین شدند و فرار کردند.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      15 0
      از کسی که در انگلیس زندگی می کند توقع نیست مفهوم وطن پرستی را بفهمد
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      7 0
      مرگ بر مریم رجوی تروریست و عمله های وطن فروشش
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      11 0
      اتفاقأ من یکی دوبار این مطلب رو تو همین مشرق نوشتم که زمان شروع جنگ من در آلمان در حال تحصیل بودم و یک سال از درسم مونده بود که بعد از اتمامش برگشتم ایران رفتم سربازی و یک سال و نیم هم جبهه بودم، نمیگم کار خاصی کردم یا منتی سر کسی دارم، خیر نون و نمک این خاک رو خوردم و فقط وظیفمو انجام دادم! دوستانی رو هم از هم دانشگاهیهام تو آلمان و شهرهای دیگش میشناسم که وسط درسشون ول کردن اومدن ایران رفتن جبهه و من تازه ته صف بودم که وایستادم درسم تموم بشه اومدم!! یه جو غیرت هم خوب چیزیه، با وجود افرادی مثل شما تو مملکت، چطور زن و بچه هامون شب رو با احساس امنیت بخوابن اگه مطمئن باشن تا تقی به توقی خورد بلانسبت مرداشون فلنگو میبندن ؟؟!! من الان ‌‌شصت خورده ای سالمه، فقط منتظرم یکی جرات کنه به کشورمون چپ نگاه کنه صبحش میرم داوطلب میشم میرم جبهه!! نه جانبازم نه بسیجی نه رانتی داشتم به قول شماها فقط یه جو غیرت دارم، خجالت بکشین!!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      ماافتخارمیکردیم که به آلمان و آمریکا نمی رفتیم . اما یک مطلب خطاب به نویسنده متن که استفاده کردن کلمه «فزرتی » است آنهم در ادامه سخنان رهبری که صحیح نیست . در چنین سطحی استفاده از کلمات رکیک عین بی ادبی به خواننده وخود نویسنده است .
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    15 0
    نرود میخ آهنی در سنگ. این غربگداها کور و کرن و تا حلقه بندگی طاغوت رو در نیارن حقیقت رو درک نمی کنن!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    5 1
    بیطرف وجود نداره پسر جان، تنها ‌سی میتونه تو این دنیا ادعای بی طرفی داشته باشه که واقعا قدرت داشته باشه
  • نیما IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    11 1
    دولت اوکراین مایه عبرت آیندگان شد تا به روس انگلیس آمریکا نباید اعتماد کرد
  • نیما IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    10 0
    ۱۴۲۲ مردم ایران به اوکراین مقایسه نکنید هیچ مردم باغیرتی هنگام حمله به کشورشان فرار نمی کنند اگرهم کسی میخواست هنگام حمله عراق به خوزستان فرار نکنید نیازی به پاسپورت معتبر نبود میتوانست فرار کند چه بسا بسیار از ثروتمندان و بسیاری از ظاهر ملی گراها فرار کردند پس سعی نکنید فرار مردم اوکراین توجیه کنید
  • واقع بین NL ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    2 10
    دلیل اینکه ایران تونست در برابر عراق مقاومت کنه، سلاحهایی بود که شاه برای مقابله با شوروی خریده بود. به طوری که وقتی یه F14 روی ایران پرواز می کرد، میگهای عراقی جرأت نمی کردن وارد خاک ایران بشن ولی چون تمام سران ارتش فرار کرده بودن یا اعدام شده بودن و با موافقت در جابجایی احمقانه نفرات ارتش، سازمان دهی ارتش به ریخته بود به طور مثال فرماندهی یک لشکر به دست ستوان افتاده بود و حدود یکسال از شروع جنگ زمان برد تا ارتش مجدد هماهنگ بشه بعد از یه مدت جنگ، موشکهای هواپیماها تموم شد و نیاز به قطعات یدکی بود و آمریکا که هنوز فکر می کرد ایران و عراق هنوز به اندازه کافی نابود نشدن با وجود ممنوعیت کنگره طی ماجرای مک فارلین به ایران سلاح و تجهیزات فروخت و کشورهای دیگه هم به عراق سلاحهای پیشرفته تر مثل تانک T72 فروختن یا مثل هواپیمای میراژ اجاره دادن بعد از اینکه ایران به اندازه کافی نابود شد، از ایران خواستن که جنگ رو تموم کنه ولی چون ایران قطعنامه رو نپذیرفت، یه هواپیمای مسافربری ایران رو به عنوان التیماتوم زدن و فاتحه. 8 سال جنگ بدون نتیجه و مشخص شدن پیروز و مقصر پایان یافت ولی چون عراق هنوز نابود نشده بود، تحریکش کردن که به کویت حمله کنه بعد عراق رو هم با خاک یکسان کردن، البته اینجا ایران شانس میاره و به خاطر بد جلوه دادن عراق، عراق مقصر جنگ ایران و عراق شناخته میشه ولی ایران که درخواست غرامت کرده بود هنوز که هنوزه هیچ پولی که از عراق نمی گیره، داره کلی پول هم اونجا هزینه می کنه این طوری تمام تجهیزاتی که به ایران و عراق زمان شاه فروخته شده بود از بین میره
  • نیما IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    8 0
    علت پیروزی ایران خریداری تجههیزات زمان شاه نبود بهترین تجههیزات عالم نتوانست از سقوط ارتش پوشالی افغانستان در مقابل طالبان جلوگیری کند بلکه شاید تجههیرزات آمریکایی ها بهتر از شورویی بود ولی همین تجههیزات آمریکای در جنگ کره بارها از تجههیزات شورویی شکست خوردند بله شاید تجههیزات مهم باشد ولی کسی پشت تجههیزات میشنه مهم برایی مساعل در جنگ یمن عربستان سعودی عربستان بهترین تجههیزات داره ولی بازهم حریف بچه هایی حوثی با دست خالی نمی شود علاوه بر تجههیزات صاحب تجههزات مهم است پس جوری القا نکنید که ایرانی به خاطر چهاتا آهن پاره پیروز شدند نه علت پیروزی ایمان عمل صالح بود
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    اوکراین بازیچه دست اروپا و آمریکا شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس