یک کارشناس مسائل بین‌الملل: آمریکا مشکل اصلی در مذاکرات وین است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مشکل اصلی در برجام خود آمریکاست که هنوز نتوانسته با اخذ تصمیم سیاسی به برجام بازگردد و نظرات ایران در زمینه لغو تحریم‌ها و تضامین و راستی آزمایی را جلب کند.

به گزارش مشرق، محسن پاک آیین، با اشاره به افزایش تحرکات قرانسه در مذاکرات وین، گفت: فرانسه در تلاش است رویکردی را در مذاکرات اتخاذ کند تا بتواند رضایت چند کشور عربی خلیج فارس را بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

آیت الله رئیسی خطوط قرمز ایران را به اطلاع مقامات آمریکایی رساند

وی ادامه داد: فرانسه به دنبال جلب رضایت کشورهای عربی خلیج فارس برای خرید سلاح از این کشور است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: باتوجه به اینکه مرکل از صحنه سیاست آلمان کنار رفته و از طرفی انگلیس هم از اتحادیه اروپا جدا شده، فضا برای فرانسه باز شده لذا در مقاطعی،  از توسعه و پیشرفت صنعت انرژی هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عربستان: مذاکره هسته‌ای با ایران نتیجه نمی‌دهد مگر اینکه ما را هم مشارکت دهند

پاک آیین با بیان اینکه فرانسه به خوبی می‌داند که تلاش ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای در مسیر صلح آمیز است، خاطر نشان کرد: ایران برای پیشرفت اقتصادی و صنعت خود به دنبال انرژی هسته‌ای است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: تلاش و تحرکات فرانسه در گفت‌وگوهای وین، در واقع برای بالا بردن نقش خود در مذاکرات و راضی کردن کشورهای عربی خلیج فارس است.

پاک آیین ادامه داد: مشکل اصلی در برجام خود آمریکاست که هنوز نتوانسته با اخذ تصمیم سیاسی به برجام بازگردد و نظرات ایران در زمینه لغو تحریم‌ها و تضامین و راستی آزمایی را جلب کند.

پاک آیین در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین کشورهای دیگر باید آمریکا را ملزم به اخذ تصمیم سیاسی کنند تا مذاکرات به نتیجه برسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 0
    مرگ ولعنت بر غرب که باعث تمام بدبختی بشریت است
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس