کد خبر 1344381
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
زمان به نفع آمریکا نیست

سناتور جمهوری خواه آمریکا با انتقاد از سیاست بایدن در قبال روسیه و تحولات اوکراین، گفته است که زمان به نفع آمریکا نیست.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل عدم تحریم مستقیم «ولادیمیر پوتین» در واکنش به حمله او به اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ببینید:

عکس/ مسیر تانک‌های روسی به سمت کی‌یف

گراهام در این ارتباط گفت: «ما نباید به دنبال اجازه از متحدان برای تعقیب پوتین و دوستانش باشیم.»

گراهام گفت: «ما باید با قدرت علیه پوتین، جنایتکار جنگی، پیش برویم و از متحدانمان بخواهیم به ما بپیوندند. زمانی که نوبت به تحریم‌ها علیه پوتین می‌رسد، اگر همه کارهای ممکن را انجام ندهیم، زمان به نفع ما نیست و در حال حاضر ما در حال از دست دادن زمان هستیم.»

ببینید:

فیلم/ شهر تخلیه شده "خارکیف" اوکراین

بایدن چند ساعت پیش از این گفته بود که دولت او امکان اعمال تحریم‌های مستقیم علیه پوتین را از بین نمی‌برد، اما او به پرسش خبرنگاران درباره اینکه چرا اکنون پوتین را تحریم نمی‌کند، پاسخ نداد.

گراهام همچنین تاکید کرد که با نمایندگان کنگره در هر دو حزب همکاری خواهد کرد تا به سرعت لایحه‌ای را برای ارائه کمک‌های تکمیلی اضطراری به اوکراین در پاسخ به تهاجم روسیه به تصویب برساند.

ببینید:

فیلم/ سکوت در پایتخت اوکراین

گراهام گفت: «نحوه برخورد ما با پوتین تعیین می‌کند که در مناطق دیگر مانند آسیا و خاورمیانه چه اتفاقی می‌افتد. ما باید هفته آینده این کار را در سنا انجام دهیم.»

پس از برگزاری اجلاس اضطراری گروه هفت درباره اوکراین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا فهرستی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد و گفت که تحریم‌های جدید به اقتصاد روسیه آسیب می‌رساند و رابطه مسکو را با اقتصاد جهانی قطع می‌کند.

ببینید:

عکس/ پناهگاه‌های اوکراین؛ شب اول جنگ

بایدن گفت که تحریم‌های جدید «هزینه سنگینی بر اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد و بهینه‌سازی شده‌اند تا تأثیر بلندمدت بر روسیه را به حداکثر برسانند.

به گفته بایدن، هدف از این تحریم‌ها آسیب رساندن به بخش فناوری روسیه، از جمله قطع بیش از نیمی از واردات فناوری و همچنین صنایع فضایی، هوافضا و نظامی روسیه است. با این حال، او قطع ارتباط روسیه با سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت را همانطور که برخی از متحدان اروپایی پیشنهاد کرده‌اند رد کرد و گفت که تحریم‌ها تأثیری برابر یا بیشتر خواهند داشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که چهار بانک روسی دیگر که دارایی بیش از یک تریلیون دلار دارند، تحریم می‌شوند و دارایی‌های آنها در ایالات متحده مسدود می‌شود و مقامات روسی و خانواده‌های آنها نیز تحریم خواهند شد. او گفت که تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روی میز قرار دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    خشم و غضب یانکی ها شدت ضربه ای را که خورده اند افشاء می کند!!
  • سید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    خشم و غضب یانکی ها شدت ضربه ای را که خورده اند افشاء می کند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس