کد خبر 1344207
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
نشست تاشکند: ما خواستار صلح در افغانستان هستیم

شرکت کنندگان در نشست تاشکند درباره افغانستان تاکید کردند که آنها خواستار برقراری صلح در افغانستان هستند و به کمک‌ها خود نیز ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق، نمایندگانی از کشورهای آسیای مرکزی و اروپا در نشست تاشکند برای افغانستان اعلام کردند که خواستار صلح و ادامه کمک‌ها به مردم افغانستان هستند.

شرکت کنندگان در نشست یک روزه تاشکند درباره امنیت، ثبات، گروه‌های تروریستی، وضعیت اقتصادی و حقوق بشری همچنین کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

درگیری میان نظامیان افغانستان و پاکستان

در بیانیه مشترک نشست تاشکند آمده است که آنها خواستار صلح و ثبات پایدار در افغانستان هستند و همچنین به ارائه و ادامه کمک‌های بشردوستانه به این کشور نیز متعهدند.

«توماس نیکلسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز اظهار داشت که در نشست تاشکند درباره کمک به افغانستان، خدمات بشردوستانه و سایر موضوعات مهم تمرکز شد.

بر اساس بیانیه نشست تاشکند، افغانستان باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند، به حقوق بشر احترام بگذارد، به گروه های تروریستی اجازه فعالیت ندهد و برای ایجاد یک حکومت گسترده در افغانستان تلاش کند.

به گزارش جمهور، شرکت کنندگان همچنین بر اهمیت احترام به حقوق زنان در آموزش تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند که به کمک‌های خود به افغانستان درعرصه‌های مختلف ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس