لزوم استمرار سیاست‌ فعلی دولت بعد از مذاکرات لغو تحریم

قائم مقام دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: خبرهای خوشی از مذاکرات به‌گوش می‌رسد اما مشکلات اقتصادی تنها با رفع‌تحریم‌ها قابل بازیابی نیست، لذا سیاست‌های کنونی پس از رفع تحریم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مشرق، داریوش قنبری قائم مقام حزب مردم‌سالاری روز پنجشنبه در بیستمین کنگره این حزب که با شعار «احیای اعتماد عمومی لازمه مشارکت حداکثری» برگزار شد، با اشاره به تصویب عجولانه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در مجلس، بیان کرد: این طرح که توسط معاونت قوانین مجلس باطل شد و ۱۶۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی علنی آن در صحن مجلس شورای اسلامی شدند، باعث نگرانی مردم شده است. زیرا مشکل مردم در حال حاضر، محدود شدن فضای مجازی نیست. مجلسی‌ها بدانند که نماینده مردم هستند و باید در مصوبات خود افکار عمومی را دنبال و خلاف رای مردم عمل نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات اقتصادی ادامه داد: در یک مقایسه اقتصادی بین ایران و ترکیه متوجه توسعه ترکیه طی ۴۰ سال گذشته می‌شویم چون درآمدهای توریستی آنها بسیار افزایش داشته که در مقایسه با ایران حدود پنج‌برابر است، بنابراین عقب ماندن ایران از رقبا در سال‌های گذشته شایسته ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: ما در افق ۲۰ ساله، به مردم قول دادیم  قدرت اول منطقه شویم، آیا موفق شدیم؟ شایسته جوان ایرانی نیست که سراغ دیگر کشورهای منطقه برای یافتن شغل برود لذا باید اقداماتی اساسی برای حل این مشکلات صورت گیرد.

قنبری اظهار کرد: مسئله تحریم‌ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده است که البته خبرهای خوشی از احیای برجام به‌گوش می‌رسد اما اقتصاد کشور مشکلات ساختاری دارد که تنها با رفع‌ تحریم‌ها قابل بازیابی نیست لذا ادامه سیاست‌های کنونی پس از تحریم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه موانع پیش‌پای بخش خصوصی باید از میان برود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، تصمیماتی اخذ شد که سرمایه‌ها را فراری داده‌اند. باید با بخش خصوصی به شکل واقعی آشتی کرد و امیدواریم موتور سرمایه‌گذاری و محوریت یافتن بخش خصوصی در کشور روشن شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    آمریکا حتی اگر انواع تضمین‌ها را هم بدهد، هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نمی‌کند، مگر بعضی تحریم‌ها را که لغو آن به نفع خودش و به ضرر ما باشد؛ لذا هرگونه توافقی فقط برای محدودسازی صنعت هسته‌ای ما و فریب‌کاری مجدد است. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا یک ضرب‌الاجل معین برای لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن تعلیق کنیم؛ چنانچه این سیاست قطعی تا آن زمان اجرا شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس