کد خبر 1343909
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
جهش قیمت طلا در پی آغاز جنگ در اوکراین

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین پس از موافقت ولادیمیر پوتین با عملیات نظامی ویژه، بیش از دو درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در بیش از یک سال گذشته رسید.

 به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۹ دلار و ۹۷ سنت رسید. بهای این بازار در زمان گشایش معاملات تا مرز ۱۹۴۸ دلار و ۷۷ سنت پیشروی کرده بود.

 در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مقامات و رسانه‌ها اعلام کردند نیروهای روسیه به چندین شهر اوکراین موشک شلیک کردند و نیروهای روسیه در سواحل جنوبی پیاده شده اند.

طلا که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به عنوان پناهگاه امن دارایی شناخته می‌شود، از ابتدای فوریه تاکنون تحت تاثیر وخامت بحران میان روسیه و اوکراین، حدود هشت درصد رشد قیمت داشته است. این فلز ارزشمند در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از ژوییه سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: طلا به همراه دلار آمریکا دارایی امن است و ممکن است شاهد صعود قیمت طلا به رکورد بالایی باشیم. قیمت‌ها می تواند به پیشروی تا مقاومت در سطح ۱۹۶۰ دلار ادامه دهند و تا چند روز معامله آینده مرز ۲۰۰۰ دلار را تست کنند.

روسیه سومین تولید کننده بزرگ طلا در جهان است و شرکت نورنیکل روسیه تولیدکننده بزرگ پالادیم و پلاتین است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و ۱۱۰۲ دلار و ۴۳ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۳ درصد صعود کرد و به ۲۵۱۴ دلار و ۵۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت و دلار هم افزایش پیدا کرد در حالی که بازارهای سهام جهانی و بازده اوراق خزانه آمریکا نزول کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس