کد خبر 1222020
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کاهش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در پی بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران که تقاضا برای دارایی های امن را کمتر کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۷۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۸۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۸۴ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: پس از این که مقامات بانک مرکزی آمریکا ریسکهای تورم را کم اهمیت شمردند، سرمایه گذاران دوباره نسبت به دورنمای رشد اقتصادی خوش بین شدند. این امر باعث بهبود بازارهای سهام شد و روند صعودی طلا را موقتا متوقف کرد. سطح حمایتی طلا در حدود ۱۸۴۵ دلار که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است، قرار دارد و تا زمانی که این سطح حفظ شود، روند صعودی طلا بدون تغییر می ماند.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سن لوییس اظهار کرد: انتظار دارد نرخ تورم امسال و سال آینده بالای دو درصد بماند اما اظهارات چندین مقام بانک مرکزی آمریکا از جمله بولارد از این دیدگاه که سیاست بانک مرکزی فعلا تغییری نخواهد کرد، حمایت کرد.

بازارهای آسیایی صعود شب گذشته وال استریت را دنبال کرده و در اوایل معاملات روز سه شنبه صعود کردند.

در این بین، بیت کوین هم در موج افزایش قیمت رمزارزها بیش از ۱۰ درصد صعود کرد.

عاملی که کاهش قیمت طلا را محدود کرد، افت ارزش دلار بود که نزدیک به پایینترین رکورد چهار ماه گذشته در برابر ارزهای رقیب ایستاد. بازده اوراق خزانه آمریکا هم به پایینترین حد دو هفته گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۴۶.۱۲ تن رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به ۱۸۵۹ دلار نزول کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷۴۹ دلار و ۶۷ سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۱۷۴ دلار و ۲۹ سنت ایستاد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس