ادعای پنتاگون: نیروهای بیشتری از روسیه در حال ورود به دونتسک و لوگانتسک هستند

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) مدعی شد که پنتاگون معتقد است "نیروهای نظامی بیشتری از روسیه" در حال ورود به مناطق دونتسک و لوگانتسک هستند.

به گزارش مشرق از "سی ان ان" کربی گفت که پنتاگون نمی‌تواند اطلاعات دقیقی از تعداد نیروهای روسیه و همچنین قابلیت‌ها و تشکیلات این نیروها که درحال ورود به این مناطق هستند ارائه دهد با این حال پنتاگون معتقد است که نیروهای روسیه در حال ورود به این مناطق است.

کربی افزود: "ما نمی‌توانیم با جزئیات دقیق تعداد، تشکیلات و توانایی‌های نیروهای روسیه را تأیید کنیم، اما مطمئناً معتقدیم که آن‌ها در حال ورود به مناطق دونتسک و لوگانتسک هستند. "

آرتورز کریشیانیس کارینش، نخست وزیر لتونی روز چهارشنبه ادعا کرد: طبق اطلاعاتی که در اختیار من است، پوتین مشغول انتقال نیروها و تانک‌های بیشتری به دونباس است. این اقدام ورود به سرزمین یک کشور مستقل است. 

به گزارش ایرنا،ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پیش از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن ازتبریز IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    4 8
    باسلام واحترام دوستان هرجور شما بنویسید تا صورت مسئله را پاک کنید این شدنی نیست چون روسیه متجاوز است واقدام نظامی علیه کشور مستقل اوکراین انجام داده است نوشته های خودرا اصلاح کنید
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      دم روسیه گرم که به کمک جمهوریهای مستقل رفته تا از تجاوز اوکراین و یانکی‌ها به کشورشون جلوگیری کنه، به امید پیروزی کامل برای جمهوریهای دونتسک و لوهانسک!!!!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    همانگونه که گفته شد روسیه به اوکراین حمله کرد از شما می پرسم ایا وجود اقلیت قومی در یک کشور و بهانه حمایت از آن گروه مجوزی برای حمله است؟ پس با این رویه حمله عراق به ایران و حمله عراق به کویت و... قابل توجیه است. پوتین یک هیتلر در قرن جدید است و خوب هم با کارتهای دست خود بازی می کند از کارت ایران و کارت انرژی اما اگر ایران کارت انرژی را از دست روسیه بگیرد شاید روسیه مجبور باشد در زمین ایران بازی کند هرچند ایران شده مهره روسیه
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    بعد از حمله روس به اوکراین و اتمام جنگ امریکا به ایران حمله خواهد کرد اینها توافق کردند پشت پرده
  • صبا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    آمریکا شکست سنگینی را در غائله اوکراین متحمل خواهد شد.
  • محمود IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    شما که دارید با دمتون گردو می شکنید ولی حمله به یک کشور حتی اگر وابسته به غرب یا شرق باشد کاملا" محکوم است در همه قانون های موجود بشریت .
  • مجید IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    ماهیت روسیه همین است سرکوب و خشونت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس