وزیر خارجه عربستان: جنگ یمن بیش از حد انتظار ما طول کشید - کراپ‌شده

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش امیدوار بود جنگ یمن طولانی نشود اما بیش از حد انتظار طولانی شده است.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی می‌گوید که حمله نظامی کشورش به یمن با هدف حفاظت از دولت مستعفی «منصور هادی» بوده اما این کار بیش از حد انتظار ریاض طول کشیده است.

بن فرحان در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری آلمان گفت: ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید.

او با ادعای اینکه کشورش به تلاش‌ها برای یافتن یک فرآیند سیاسی حل بحران ادامه می‌دهد، افزود: عربستان سعودی در مارس گذشته پیشنهاد  آتش‌بس و به دنبال آن یک فرآیند سیاسی ارائه کرد و این دومین بار است که عربستان این پیشنهاد را  مطرح می‌کند.

بن فرحان بدون اشاره به تاکید دولت نجات ملی یمن بر لزوم رفع محاصره همه جانبه این کشور و توقف کامل حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش برای ورود به گفت‌وگو برای ایجاد راه حل سیاسی، مدعی شد: متاسفانه حوثی‌ها تاکنون پیشنهاد ما را نپذیرفتند و از انجام هر گونه مذاکره مثبت در این مورد خودداری می‌کنند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه جنبش انصار الله را به دلیل انجام عملیات‌های نظامی برای آزادسازی مناطق تحت تسلط ائتلاف سعودی و مزدورانش نظیر مارب مسئول تشدید تنش دانست.

بن فرحان با ادعای اینکه جنبش انصار الله تصمیمی برای برقراری صلح نگرفته است، گفت: ما هر کاری که می‌توانیم برای حفاظت از مناطق تحت کنترل دولت یمن انجام می‌دهیم. ما با قدرت بیشتری در مارب مداخله کردیم تا مورد تهاجم قرار نگیرد تا به حوثی‌ها هم بگوییم که راه خشونت کمکی نخواهد کرد و راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص عملیات نظامی انصار الله علیه پایگاه‌هایی در عربستان سعودی و امارات که در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی علیه مناطق مختلف یمن انجام شده است، ادعا کرد: متأسفانه همه این‌ها نشان‌دهنده این است که حوثی‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند آنچه را که به نفع یمن است، انجام دهند، بلکه تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند که راه بهتری برای خود می‌دانند.

بن فرحان در پایان خواستار همکاری شرکای عربستان سعودی در جامعه بین الملل برای اعمال فشار بیش تر بر جنبش انصار الله در قبول آتش بس ادعایی سعودی شد و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ ندهد عواقبی خواهد داشت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

دولت نجات ملی یمن هم بارها با ارائه راه حل‌های سیاسی به سازمان ملل و طرف‌های میانجی خواستار توقف حملات نظامی عربستان سعودی و رفع محاصره همه جانبه این کشور برای نشان دادن حسن نیت ورود به هر گونه مذاکره‌ای شده که با پاسخ مثبت قدرت‌های متجاوز علیه یمن همراه نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    7 0
    خدالعنت کنه ذات بی رحم وخبیث وهابیون. اخه یمنی هابا محاصره چطورتن به مذاکره بدن؟ 7سال مقاومت کردندشهید دادندبنظراحمق وهابیتون ایایمنی هاچیزی ک توجنگ بهتون باج ندادن بامذاکره باج میدن؟؟ مذاکره وهابیون یعنی تسلیم انصارالله وتحویل سلاح اینومیخوان ولی کور خوندن نوبت محاصره شهرهای گاوهای شیرده وهابی ک فرارسیددرک خواهندکردقدرت یمنی های شجاع رو
  • DE ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 0
    وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش امیدوار بود جنگ یمن طولانی نشود اما بیش از حد انتظار طولانی شده است آخه ارباب به ما گفت برو بزن هوات رو داریم یه هفته ای کار یمن رو تمام کن برگرد بیا تا ماموریت دیگه ای بهت بدهیم ما رفتیم ولی مانند خر در لجن وارفتیم.عن قریب که کشور خودمون رو از دست بدهیم.
  • خلیج پارس iran IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    ننگ ابدی بر شما گاوهای شیرده آمریکا .. ننگ ابدی بر شما شیوخ نادان بی خرد قبیله آل وحوش دست نشاندگان یهود بین المللی که ملت مظلوم کودکان و زنان بی دفاع یمنی یمن را به خاک و خون کشیدید !!! شیوخ عرب تصور کرده بودند جنگ با یک کشور فقیر همچون یمن ظرف چند روز به پیروزی ختم می‌شود بیش از شش سال که همچون خر در گل گیر کردند !!! احسنت بر جبهه مقاومت یمن ، شیر مردان انصارالله یمن ..
  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    من حق رو به این سگهای دست آموز میدم چون اربابشون آمریکا و اسراییل دستور دادن نذارن حزب الله دیگه ای تو یمن شکل بگیره که انشاء الله این اتفاق نزدیکه.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    ننگ ونفرت ابدی بر حکام جنایتکار ال سعود وامارات متجاوز که به خاطر منافع بیشتر جان هزاران هزار یمنی را گرفتند زیر ساخت های یک کشور را نابود کردند ویرانی واوارگی ودرد رنج برای یک ملت پدید اوردند وانوقت این دروغ گویان جنایت پیشه دم از صلحی که هیچ به ان اعتقاد ندارند می زنند صلح یعنی اینکه وجود نحس شما جنایت کاران کشور یمن را ترک کنید و به حال خود واگذارید تا خودشان تصمیم بگیرند چه کنند مرگ وننگ ونفرت ابدی بر شما که اه مظلومان در خون غلطیده به زودی زوال شما را سرعت خواهد بخشید وچه نزدیک است محو شدن شما از روی کره خاکی لطفا پیام مرا به گوش این جرثومه های فساد برسانید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    لعنت الله بر قوم الظالمین ! لعنت الله بر آل وحوش عرعرستان گاوهای شیرده آمریکا و یهود بین المللی حاکم بر جهان غرب ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس