گردشگری

خیلی از افراد تمایل دارند با خودرو شخصی خود به مسافرت بروند اما دانستن برخی از نکات به شما کمک خواهد کرد که سفر با خودروی شخصی برایتان لذت بخش تر و راحت تر باشد.

به گزارش مشرق، همه ما دوست داریم که در اوقات فراغت خود به سفر برویم. لذتی که دوست داران سفر با خودروی شخصی آن را تجربه کرده‌اند یا می‌خواهند تجربه کنند می توان گفت سفر با خودرو مانند دیگر سبک‌های سفر مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر به درستی سفر خود را برنامه ریزی کنیم و برای آن آماده شویم، اوقات خوشی را در سفر تجربه می‌کنیم.

خیلی از افراد تمایل دارند با خودرو شخصی خود به مسافرت بروند اما  دانستن برخی از نکات به شما کمک خواهد کرد که سفر با خودروی شخصی برایتان لذت بخش تر و راحت تر باشد.

ممکن است هم اکنون به شدت دلتان سفر بخواهد و یا از نظر روحی نیازمند رفتن به یک سفر جذاب باشید. ساده ترین راه این است که ماشین خود را آماده کنید و به یک سفر جاده ای یکی دو روزه بروید. سفر همیشه نیازمند برنامه ریزی است اما در سفرهای ناگهانی، برنامه ریزی به صورت کامل انجام نمی گیرد اما می توانید با راهنمایی های زیر، عملکرد بهتری داشته باشید و از سفرهای خود لذت ببرید.

بررسی وسیله‌ نقلیه:

اجزای درونی و کاربری ماشین را برای چک کردن نزد یک مکانیک ببرید. همچنین کمربند و تایرها را نیز چک کنید. چندین وسیله یدکی نو نیز خریداری کنید تا در ماشین باشد.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

برنامه ریزی برای مسیر:

باید توجه داشته باشید که مهم ترین چیز در سفر با خودروی شخصی، در نظر گرفتن نیازهای مسافران است. مثلا ماشین نیاز به بنزین دارد. کودکان به دستشویی و گاهی حمام نیاز دارند. بزرگترها نیز نیاز دارند که پیاده شوند، راه بروند و به بدن خود کششی دهند.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

بسته بندی سبک وسایل:

شاید با خود فکر کنید در سفر جاده ای زمانی که ماشین برای خودتان است، دیگر محدودیتی در بسته بندی وسایل نخواهید داشت. اما باید بدانید که بسته بندی زیاد مستقیما روی کارکرد ماشین و تایرها تاثیر می گذارد.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

برنامه ریزی برای موارد اضطراری سفر با خودروی شخصی :

بررسی کنید که در ماشین یک جک، آچار، کلید ویژه، مثلث اضطراری و یک مشعل وجود داشته باشد. همراه داشتن تلفن همراه و کیف کمک های اولیه ی پزشکی نیز جزء ضروریتهاست.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

یخدان های مسافرتی:

وجود این جعبه را اصلا دست کم نگیرید. می توانید مواد غذایی، نوشیدنی و انواع و اقسام خوراکی ها را در این جعبه ی خنک کننده قرار دهید و در طول سفر از آن استفاده کنید. بدین ترتیب از هزینه های خورد و خوراک مقرون به صرفه تر می شود.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

سرگرمی بچه ها:

یک پکیج از کتاب، اسباب بازی و بازی های دیجیتالی مناسب برای کودکان تهیه کنید تا در طول سفر در ماشین سرگرم باشند. گاهی اوقات خود شما نیز در این بازی‌ها شرکت کنید.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

سفر در روزهای خلوت:

زمانی که اوج مسارفت است کاملا مشخص است. گیرکردن در ترافیک، کلافگی و از دست دادن زمان و انرژی جزء غیر قابل انکار در روزهای شلوغ است. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، روزهای معمولی را برای سفر رفتن انتخاب کنید.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

در طول مسیر لذت ببرید:

در ماشین که هستید، با یکدیگر صحبت کنید، شوخی کنید، آهنگ گوش بدهید. برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید. متوقف شوید و از مناظر و زیبایی های جاده لذت ببرید. باید بدانید که سفر شما از همان زمانی که از خانه خارج می شوید، شروع می شود نه زمانی که به مقصد می رسید.

پنج نکته که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

از انتخاب خودرو مناسب برای سفر جاده ای بیشتر بخوانید

۱- انتخاب خودرو مناسب برای سفر جاده ای
اصلی ترین بخش سفر جاده ای خودرو شما می باشد؛ چراکه بیشترین زمان خود در سفرهای جاده ای را در خودرو می گذرانید. داشتن خودرویی سالم و مجهز، لازمه اصلی سفرهای جاده ای است. اما در انتخاب خودرو خود باید دقت کافی را به کار بگیرید. در این زمینه، سامانه اجاره خودرو ناواران، در کنار شماست تا از مجهزترین خودرو ها با ارزان ترین قیمت استفاده نموده و سفر جاده ای فوق العاده ای داشته باشید.

۲- موسیقی خوب برای سفره های جاده ای
یک سفر جاده ای، شامل سپراندن مدت زمان زیاد در خودرو شخصی است. پس با تهیه مجموعه ای از موسیقی های مورد علاقه خود، سفر جاده ای بی نظیری را با خودروی شخصی خود تجربه کنید.

۳- استفاده از خدمات نقشه ایی نوین
در سفر با خودروی شخصی از پر اهمیت ترین نکات سفرهای جاده ای، استفاده از نقشه ای مناسب و به روز است. در طی سالیان گذشته و با پیشرفت تکنولوژی، در این حوزه می توانید از نرم افزار های بروز برای داشتن نقشه ایی دقیق استفاده کنید.

۴- رعایت قوانین رانندگی در سفرهای جاده ای
کاملا مشخص است که رعایت قوانین در حین سفرهای جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از صحت داشتن و تکمیل بودن مدارک خودروی شخصی خود مطمئن باشید. اگر هم که برای اجاره خودرو، از طریق سامانه ناواران اقدام کرده اید، در مورد بیمه و سایر مدارک لازم خیالتان آسوده باشد و تحت هر شرایطی پشتیبانی ۲۴ ساعته سامانه اجاره خودرو ناواران همراه شما می باشد.

۵- سفرهای جاده ای و تغذیه

علاوه بر اینکه در سفر های جاده ایی می توانید از رستوران های بین راهی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که در خودرو شخصی خود، غذای بسته بندی شده که تا چندین روز هم فاسد نمی شوند و همچنین تن قلات و مواد غذایی شیرین و پر انرژی را همراه خود داشته باشد.

احتیاط کنید

با تمام این موارد باید توجه داشته باشید که آمار تصادفات جاده‌ای در کشور ما بسیار بالاست و سفر با ماشین شخصی تنها در صورتی که شما ایمن و با احتیاط رانندگی کنید می‌تواند سفری لذت‌بخش باشد. همیشه با سرعت مطمئن رانندگی کنید و سعی کنید به جای تمرکز بر روی زودتر به مقصد رسیدن از زیبایی‌های مسیر و کنار هم بودنتان لذت ببرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    بسیار عالی استفاده کردیم
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 1
    با سلام. همراه داشتن یک یا چند کتاب صوتی خوب هم خیلی خیلی در سفر خاطره انگیز و قابل استفاده است.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 1
    مطلب خوب و بدرد بخوری بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس