اقدام تأسف‌آور قهرمانان ایرانی در امارات +عکس و فیلم

رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان فجیره در حالی برگزار شد که سه ملی‌پوش کاراته ایران در اقدامی عجیب به اجرای نمایش سرگرم کننده پرداختند.

به گزارش مشرق، نخستین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۲ در روزهای گذشته و در غیاب ایران در شهر فجیره برگزار شد. با این حال در اتفاقی عجیب سه تن از ملی‌پوشان جوانان کاراته ایران اقدام به بونکای (اجرای کومیته نمایشی) پس از برگزاری دیدارهای مرحله نهایی کردند.

صالح اباذری، مهدی خدابخشی و کیوان بابان سه ملی‌پوش کاراته بودند که به صورت شخصی به امارات سفر کردند تا در روز پایانی مسابقات به اجرای نمایشی بپردازند. اتفاقی که به هیچ عنوان شایسته این قهرمانان که بارها در میادین مختلف توانایی فنی خود را اثبات کردند و همچنین کاراته ایران که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر دنیا مطرح است؛ نبود.

اقدام تأسف‌آور قهرمانان ایرانی در امارات +عکس و فیلم

اجرای نمایشی برای بازیکنان حرفه‌ای که مدعی حضور در میادین معتبر جهانی هستند و حداقل دو نفر از آنها همراه با کومیته تیمی ایران روی سکوی قهرمانی جهان و آسیا ایستاده‌اند، به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل فنی و منطقی داشته باشد. به نظر می‌رسد این بازیکنان فراموش کرده‌اند که نه تنها این رفتار نه تنها برای جایگاه فردی آنها در کاراته دنیا خوب نیست، بلکه اعتبار کاراته ایران را نیز زیر سؤال می‌برد. این بازیکنان باید از خود بپرسند کدام یک از قهرمانان جهان حاضر به انجام این کار در مسابقات گذشته شده‌اند؟

این نفرات و سایر نمایندگان کاراته ایران در طول تاریخ این رشته بارها با هنرنمایی در میادین معتبر جهانی و آسیایی، دنیا را وادار به تحسین نمایندگان کاراته ایران کرده‌اند، اما این بار با اقدامی بچه‌گانه و عدم توجه به جایگاه کاراته کشورمان تنها برای سرگرمی روی تاتامی در امارات حاضر شدند.

اقدام تأسف‌آور قهرمانان ایرانی در امارات +عکس و فیلم

حال سؤال این است که فدراسیون کاراته در جریان این سفر و اقدام عجیب این ملی‌پوشان بوده است یا نه؟ ملی‌پوشانی که به نظر می‌رسد به هیچ عنوان قدر خود را نمی‌داند و با کوچکترین پیشنهادی که شاید در پشت آنها مسائلی فراتر از ورزش نیز وجود داشته باشد، حاضر به انجام هر کاری می‌شوند.

این موضوع نیازمند واکنش جدی مسئولان فدراسیون کاراته است تا یک بار برای همیشه تکلیف خود را با ملی‌پوشان مشخص کنند.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    29 22
    وقتی الگوی مردم میشن سلبریتی ها ، نتیجه همین میشه که کاراته کاراش هم اهل ادا اطوار میشن
    • ايراني IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      7 10
      كم تر سخنراني كن خب
    • روزبه IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      16 0
      اعتماد به نفس ايرانيها توسط ویروس خود تحقیری تضعیف شده در مواجه با توریستهای خارجی میشه شاهد این قضیه بود، رفتار خیلی صمیمی ما با اونها بیشتر بدلیل اینکه برخی اونها رو بافرهنگ تر و متمدن تر میدونن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    20 15
    کجاش تاسف آوره؟؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    16 8
    من مشکلی که پیش می آد رو نمی فهمم. کسی میتونه بیشتر توضیح بده.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      4 4
      تو اگه میفهمدی وضعت این نبود
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    17 3
    الان مشکل چیه؟
  • وطن پرست DE ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 13
    ولنگاری فرهنگی یعنی همین.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    10 0
    به غیر از فوتبال که بازیکنان آن ارقام نجومی دریافت میکنند سایر رشته ها درامد قابل ملاحظه و انچنانی ندارند. به احتمال زیاد اینها پول قابل توجهی از اماراتی ها دریافت کردند تا حاضر شدند این به اصطلاح " جگولک بازی" را اجرا کنند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    7 0
    پول گرفتن و نمایش هم میدن
  • مربی کاراته IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 0
    نمیدانم نویسنده‌ی مقاله چقدر به کاراته آشنایی دارد ولی به عنوان کسی که بیش از بیست سال مربی کاراته بوده‌ام بگویم اجرای کاتا و بونکای آن نه تنها باعث تنزل جایگاه یک کاراته‌کا نیست بلکه از نظر بسیاری از اساتید ازجمله استاد فوناکوشی اصل کاراته است حتی سوسای اویاما که بنیانگذار کاراته آزاد است اینقدر که بر کاتا و بونکای تاکید داشت به کمیته اهمیت نمیداد کاتا روح کاراته و بونکای جلوه‌ی این ورزش است در واقع کاراته‌کایی که کاتای خوب اجرا نکند فقط به ظاهر کاراته بسنده کرده و اینکه یک قهرمان مبارز بتواند کاتایی را به خوبی اجرا کند نشان دهنده‌ی مهارت بالای او حتی در مبارزه است اجرای این قهرمانان در روی تاتمی کوچکترین تعارضی با اهداف کاراته و شخصیت یک مبارز بزرگ ندارد
  • مجید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    7 0
    دوستانی که از کاراته آگاهی ندارید خواهش میکنم ندانسته اظهار نظر نکنید کاتا و نمایش آن یعنی بونکای نه ادا و اطوار است و نه جنگولک بازی کاتا روح،مغز و اساس کاراته است. اگر یکبار در یک باشگاه اجرای صحیح و کامل یک کاتا را که توسط یک استاد اجرا شود ببینید تفاوت آن را با حرکات موزونی که در بعضی از ورزشها دیده اید متوجه میشوید مطمئناً تماشای فیلم کاتا با تماشای زنده‌ی آن بسیار تفاوت دارد
  • Reza IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 6
    سلام امروز داشتم حساب می کردم بودجه فروش نفت در سال ۱۴۰۱ روزانه ۱۴۰۰۰۰۰بشکه به قیمت ۷۰ دلار که میشه ۳۵میلیارد دلار تقسیم بر ۸۰ میلیون جمعیت کردم شد نفری ۱۱ میلیون تومان واقعا متاسف شدم ملت گرسنه است.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      12 5
      بیشتر متاسف شو و خدا را شکر کن که آن پول مستقیما به مردم داده نمی شود چون کشور هزار خرج دارد. مردم نمی توانند سد و نیروگاه بزنند یا مرزها را مراقبت کنند. تازه اگر هم این طرح احمقانه ممکن بود، تبدیل مستقیم دلارهای نفتی به تومان سبب افزایش دیوانه وار پایه پولی و تورم افسار گسیخته می شود. عین اتفاقی که در سال 1355 و 1356 و یا دوره احمدی نژاد رخ داد.
    • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      روزانه میشه 42000 تومان اشتباه حساب کردی پروفسور 1400000 بشکه با قیمت بشکه ای 80 دلار اگر هر دلار را 30000 تومان در نظر بگیریم برای 80 میلیون جمعیت ایران برای هر نفر میشه 42000 تومان 1400000x80x30000=3360000000000 3360000000000/80000000=42000

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس