کد خبر 1343291
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
بغداد: عراق از فصل هفتم سازمان ملل خارج شد - کراپ‌شده

وزیر خارجه عراق بامداد روز چهارشنبه خبر داد که این کشور از فصل هفتم سازمان ملل خارج شده است.

به گزارش مشرق، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق بامداد چهارشنبه خبر داد که این کشور از فصل هفتم سازمان ملل خارج شد. 

وی که در نیویورک و در نشست شورای امنیت سازمان ملل  درباره حذف نام عراق از فصل هفتم سازمان ملل حضور داشت گفت: «امروز صفحه مهمی در تاریخ عراق است که بیش از 30 سال به طول انجامید».

فؤاد حسین اضافه کرد: «امروز صفحه جدیدی از تاریخ دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی عراق آغاز خواهد شد و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور را تقویت می‌کند.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد که این کشور تمامی تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کرده و تمامی مبلغی را که می بایست پرداخت می کرد که 52.4 میلیارد دلار بوده، به طور کامل پرداخت کرده است. 

به گزارش مشرق، کمیته غرامت سازمان ملل متحد در ماه می سال 1991میلادی و پس از آنکه عراق کویت را به اشغال خود در آورده بود، بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد. 

این کمیته در جلسه خود، دولت عراق را که آن زمان توسط «صدام حسین» دیکتاتور سابق اداره می‌شد به پرداخت 52 میلیارد و 400 میلیون دلار ملزم کرده بود. این غرامت به دولت کویت و دیگر مجموعه‌هایی که در حمله نظامی عراق به کویت و اشغال این کشور، آسیب دیده بودند،‌پرداخت شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروز AU ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    پس پول ایران چی شد؟8 سال به ایران خسارت وارد کرد! باید مسئولا پی گیری کنن. این حق مردمه
  • عین اله رو IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    250 هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و صدها میلیارد دلار دلار خسارت به زیر ساخت های کشور نتیجه حماقت یک نفر به اسم صدام بود . ما هم باید خسارتمون را بگیریم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس