کد خبر 1342998
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
سود سهام عدالت نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با رئیس جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد.

‌به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ طی تذکری شفاهی اظهار داشت: طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد و ما آن طرح را تعیین تکلیف کردیم اما به دلیل عدم موافقت و همراهی دولت، به جایی نرسید.

وی بیان کرد: حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید:

شش گروه سودسهام عدالت سال ۹۹ را دریافت نمی‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: با تغییر دولت، بنده نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و با حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم درباره ضرورت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرد و جهت انجام کارهای کارشناسی، این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارجاع داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری بین دولت و مجلس موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نهایی شود و همه افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند، سهام عدالت به آنها داده شود.

بیشتر بخوانید:

تعیین‌ تکلیف جاماندگان سهام عدالت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از نمایندگان در پیشنهادات خود برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ صرفاً آورده‌اند که افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از سهام عدالت برخوردار شوند که بنده معتقدم ما باید پیشنهادی ارائه دهیم که همه افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هم از سهام عدالت برخوردار شوند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست است و نمایندگان باید برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت پیشنهاد جامع و کاملی ارائه دهند چرا که فرصت ما محدود است و نمی‌توان الان صرفاً بخشی از افراد را تعیین تکلیف کرد و در پیشنهاد دیگری باز به این موضوع بپردازیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطنم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 2
    چطور میشه که الان 49 میلیون سهامدار عدالت داریم ولی هنوز به 1.5 میلیون نرسیده؟ [البته این تعداد شاید کسانی هستند که بعد از سال 87 متولد شده اند.] درضمن کسانی که تازه ثبت نام میکنند سهام 1 میلیونی دریافت میکنند درحالی که هرکس قدیم ثبت نام کرده سهام 500 تومنی دیافت کرده. آیا این تبعیض نیست؟ چرا افرادی که قدیم ثبت نام کرده اند نمیتوانند سهام خود را مانند بقیه به 1 میلیونی تبدیل کنند؟
  • masdy IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    اکثربازنشستگان تامین اجتماعی با داشتن کمترین حقوق بین بازنشستگان از سهام عدالت محروم هستند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مابیکار منتظریم پس کی سود سهاممونو که شرکتهای خصولتی...( سه چهارمشو)غازت کردنند را واریز میکنید-سه چهارمشو هم باید بابت دلالها وگرانفروشها واحتکاریها بدهیم-میماند شاید بشه یک جفت کفش خرید
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      بیکار- منتظر سود سهامی که شرکتهای خصولتی...( سه چهارمشو)غازت کردنند- پس کی واریز میکنید-سه چهارمشو باید بابت دلالها،گرانفروشها واحتکاریها بدهیم-مابقیشو اکه بشه شایدیک جفت کفش بخریم!؟
  • عبدالله مزرعاوی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    سود سهام عدالت کی واریز میشود
  • علیرضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    با سلام خدمت دست اندرکاران سهام عدالت .من چرا یک کارکر شرکتی با بیمه تامین اجتماعی با ۵۰ سال سن و چند دختر جوان دم بخت سهام عدالت نداشته باشم .چرا این چه بی عدالتی ست . اصلأ اسمشو عوض کنید. .. من جامانده واقعی هستم کمک کنید لطفاً . آیا باحقوق ۴۵۰۰ میشه زندگی کرد .تمنا میکنم آهای دولتمردان ایران .؟. آیا شنونده‌ ای هست.......
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    دانشحویان وسربازان یک مقطع هم سهم عدالت ندارند هم کار نداردند هم دانشجو بودند دو فرزندم اینگونه بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس