نشست روسیه و تروئیکای اروپا جهت حل مسائل باقیمانده در مذاکرات وین

نماینده روسیه در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌های ایران در وین از نشست با نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات برای رفع مسائل باقیمانده خبر داد.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌های ایران در وین دوشنبه شب به وقت تهران از نشست با تروئیکای اروپا برای رفع مسائل باقیمانده خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «نشست همفکری با رؤسای هیات‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در وین داشتیم و راه‌ها و روش‌های ممکن برای حل آخرین مسائل باقی‌مانده را مورد بحث قرار دادیم. جلسات مشابهی توسط سایر شرکت کنندگان در مذاکرات در قالب‌های مختلف برگزار می‌شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه با بیان این‌که هیچ توافقی در وین انجام نمی‌شود مگر این‌که پول ملت ایران در اختیار این ملت قرار بگیرد، گفت که هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم و آن اراده را در آنها ندیدیم.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران  درباره برداشته شدن تحریم‌های غیرهسته‌ای عنوان کرد: «هیأت جمهوری اسلامی ایران بعد از بازگشت از تهران پیشنهادات خودش را در مورد موضوعات باقیمانده به صورت مکتوب داد و این پیشنهادات به صورت مکتوب روی میز قرار داده شد از جمله در خصوص برخی موضوعاتی که شما اشاره کردید. آنچه مسلم است در چارچوب گفت‌وگوها، رفع همه تحریم‌هایی که فارغ از برچسبی که زده شده با تعهدات طرف مقابل و انتفاع اقتصادی وعده داده شده در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ناهمخوان باشد، همه باید مرتفع شود. این جزو اصول ما بوده و تا امروز این موضوعات پیگیری شده است.»

وی گفت:‌ «گفت‌وگوها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است. البته دامنه و تعداد موضوعات کاهش جدی یافته، ولی موضوعات باقیمانده سخت‌ترین، کلیدی‌ترین و جدی‌ترین موضوعاتی هستند که باید حل شود.»

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: همانطور که آقای امیرعبداللهیان در مونیخ اعلام کرد اگر ما به نقطه‌ای برسیم که طرف مقابل تصور کند ما از خطوط قرمز و منافع و حقوق مردم عبور می‌کنیم و یا به توافق نرسیم، مردم بزرگ ایران مطمئن باشند با حقوقشان مصالحه نخواهیم کرد. منافع قطعی مردم و منافع قطعی ملت بزرگ ایران و حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران و دستاوردها و دانش صلح آمیز هسته‌ای، همه باید صیانت شود و هم برای این نسل و نسل‌های آتی به عنوان افتخار باقی بماند.»

این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: «اگر در همین دو سه موضوع باقیمانده تعهد طرف مقابل را در عمل ببینیم قطعا می‌توان گفت ما وارد فاز نهایی سازی توافق می‌شویم. هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم و هنوز آن اراده را در آنها ندیدیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    نماینده روسیه در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌های ایران در وین از نشست با نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات برای رفع مسائل باقیمانده خبر داد// البته کار دیگه تمومه فقط یه مشکل کوچولو مونده اونهم رفع چند هزار تحریمه وگرنه همه چیز حل شده. فقط تحریمها برداشته شن تِموم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس