زلنسکی: اوضاع امنیتی در مرز اوکراین همچنان متنشج است - کراپ‌شده

رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه گفت با وجود ۱۵۰ هزار نظامی روسیه، اوضاع در مرز اوکراین همچنان متشنج است.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه در سخنانی گفت که هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش از سوی روسیه دیده نمی‌شود.

وی در ادامه سخنانی گفت:‌«با وجود ۱۵۰ هزار نظامی در مرز اوکراین، اوضاع امنیتی همچنان متشنج است».

زلنسکی همچنین گفت که پس از برگزار شدن نشست شورای امنیت روسیه، رایزنی‌های فوری با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان انجام داده است.

ارتش اوکراین نیز مدعی شد که از صبح روز سه‌شنبه تا کنون،‌ دست کم ۵۴ نقض آتش بس از سوی افراد مسلح در منطقه دونباس گزارش شده است. 

این سخنان در بحبوحه گزارش‌ها از افزایش درگیری‌ها بین دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس و نیروهای ارتش کی‌یف مطرح می‌شود. مقامات این دو جمهوری خودخوانده طرفدار روسیه روز جمعه ادعا کردند که اطلاعاتی در اختیار دارند مبنی بر اینکه کی‌یف آماده است دستور حمله‌ای را با هدف بازپس‌گیری مناطق جدایی‌طلب صادر کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک برای وضعیت پرتنش شده است. وی در این خصوص گفت: تنها کاری که کی‌یف باید انجام دهد این است که با نمایندگان دونباس بر سر میز مذاکره بنشیند و بر سر اقدامات سیاسی، نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای پایان دادن به این درگیری توافق کند. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    امیدش به اینه که اگه اوضاع خراب شد، فرار کنه بره آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس