پوتین: تهدید بازپس گیری کریمه از سوی اوکراین واقعی است

رئیس جمهور روسیه گفته با توجه به اینکه اوکراین الحاق شبه‌جزیره کریمه را به رسمیت نمی‌شناسد ممکن است برای تصرف آن اقدام کند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روسیه عصر دوشنبه به وقت تهران در نشست فوق العاده شورای امنیت روسیه گفته با توجه به اینکه اوکراین الحاق شبه‌جزیره کریمه را به رسمیت نمی‌شناسد ممکن است برای تصرف آن اقدام کند.

 به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  در این نشست اظهار داشت، هدف از برگزاری نشست امروز شورای امنیت تعیین گام‌ها در مورد «دونباس» با در نظر گرفتن درخواست جمهوری‌های جدایی طلب (دونتسک و لوهانسک) برای به رسمیت شناختن حاکمیت خود است. وی گفت که روسیه هر کاری برای حل مسالمت آمیز تنش‌ها در دونباس انجام داده است.

پوتین افزود با اینکه «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا به او گفته که قرار نیست اوکراین همین فردا به ناتو بپیوندد و مهلت قانونی برای این کار وجود دارد، اما  این مهلت قانونی روسیه را راضی نمی‌کند.

پوتین گفت: «تهدیدی واقعی وجود دارد که کی‌یف بازپس گیری کریمه را آغاز کند، زیرا آنها پیوستن این منطقه را به روسیه به رسمیت نمی‌شناسند.»

پوتین در زمینه گفت‌وگوهای یکشنبه خود با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت، رئیس جمهور فرانسه به من گفت که تغییری در موضع آمریکا در مورد پیوستن اوکراین به ناتو رخ داده است، اما ماهیت این تغییر را توضیح نداد. پوتین همچنین افزود که اوکراین آمادگی پیوستن به ناتو را ندارد.

رئیس جمهور روسیه گفت که هیچ چشم اندازی برای روند صلح جهت پایان دادن به درگیری در اوکراین وجود ندارد.

برخی منابع خبری همچنین گزارش دادند که اعضای شورای امنیت روسیه در نشست امروز خواستار به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین شده‌اند. و پوتین  گفته که در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

آمریکا و برخی کشورهای غربی طی روزهای گذشته مدام مدعی می‌شوند که روسیه به زودی به اوکراین حمله می‌کند و اقدام به ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده‌اند. روسیه تاکید دارد که ارسال مهمات و تسلیحات به اوکراین سبب خواهد شد تا این کشور، بحران در مناطق شرقی خود را با زور حل کند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز یکشنبه گفت که نیروهای روس در مناطق تحت حاکمیت روسیه مستقر بوده و این کشور هیچ کسی را تهدید نمی‌کند. وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

آنتونوف افزود: «روسیه آشکارا آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل تمامی موضوعات را ابراز داشته است. ما هیچگونه تلاشی برای تصرف سرزمینی از کشورهای دیگر نداریم. من دوست دارم تاکید کنم که دونتسک و لوهانسک بخشی از اوکراین هستند. ناتو یک سازمان غیرانتفاعی دوست دار صلح نیست و به همین دلیل است که روسیه می‌خواهد جلوی توسعه این ائتلاف نظامی را بگیرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس