تعیین قیمت سهام سرخابی‌ها در همین هفته/ درج نماد پرسپولیس و استقلال در بورس تا پایان بهمن

به گفته مدیرعامل فرابورس، در گام نخست ۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار می‌شود و واگذاری ۵ درصدی به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای تیم در مرحله بعد صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، میثم فدایی درباره درج استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: مهمترین مسئله برای این دو باشگاه صورت‌های مالی بود که حسابرسی و منتشر شده است و مردم هم در جریان جزئیات صورت مالی هستند. بحث ارزشگذاری گام بعدی بود که سازمان خصوصی سازی بر اساس گزارش نمایندگان دادگستری و ضوابط این ارزشگذاری را انجام داد.

وی افزود: بر این اساس پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد و استقلال ۲,۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شدند که تصویب شد. بعد از آن نوبت ثبت دو باشگاه در فرابورس بود. جلسه معارفه دو باشگاه یعنی گزارش ارزشگذاری را برگزار کردیم و به سئوالاتی که وجود داشت توسط مدیران دو باشگاه و هیات‌های کارشناسی پاسخ داده شد. امروز نامه‌ای برای ارائه مدارک لازم و درج در بازار پایه برای استقلال و پرسپولیس فرستادیم و بعد از ارائه آن، کمیته درج تشکیل می‌شود.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سئوال که مشکل اصلی عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر چه بوده است؟ یادآور شد: مشکل اساسی نه تنها برای پرسپولیس و استقلال بلکه برای بعضی از بنگاه‌های اقتصادی، دولتی بودن آنها بود. بسیاری از شرکت‌ها سود آور نبودند و یا با بودجه دولتی اداره می‌شدند. این دو باشگاه هم مستثنی نبودند. با شروع دولت سیزدهم، عزم جدی ایجاد شد که دو باشگاه به شفافیت مالی برسند و صورت مالی تهیه و حسابرسی شد. این یک گام رو به جلو بود. یک سال قبل آرزو این بود که صورت مالی دو باشگاه منتشر شود.

فدایی در خصوص اینکه آیا قرار است ۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس ابتدا به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای این دو باشگاه واگذار شود؟ تاکید کرد: خیر. ۱۰ درصد ابتدایی به کل مردم و هر کسی که بخواهد برای افزایش سرمایه مشارکت کند، تعلق می‌گیرد. آن پنج درصدی که عنوان کردید بعد از این عرضه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عدالت IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    انتظار از دولت عدالت دولت آقای رییسی بزرگوار ایجاب میکنه که دست های مافیای فوتبال رو از پیکر این دو باشگاه مظلوم و بزرگ پایتخت قطع کنند و نگذارند با سیاه بازی ده درصدی به ریش عدالت طلبان بخندن؟! آقای رییسی بزرگوار و مجموعه دولت عدالت گستر خواهش میکنم با یک تحقیقات میدانی اندک متوجه خواهید شد که هواداران باشرف این دو تیم حتی با ضرر ده بودن این دو باشگاه حاضر هستند سهام این دو باشگاه را با قیمت مصوب دولت بخرند نه ده درصد بلکه صددرصد کل باشگاه. آقای رییسی بزرگوار خواهشاً خواهشاً خواب های این مافیای قدرتمند فوتبال رو نگذارید تعبیر بشه و با این ده درصد نقابی بکشن بر لجنزار خودشون.اقای رییسی بزرگوار خواهش میکنیم که یکبار برای همیشه دست های آلوده مافیای فوتبال رو با واگذاری صددرصدی پرسپولیس و استقلال به هواداران باشرف اونها قطع کنید و پاکی و پاکدستی رو به جامعه فوتبال هدیه کنید. ما هواداران فوتبال هشدار میدهیم که آقای رییسی بزرگوار و مجموعه دولت عدالت گستر بدانید که اگر هر کسی با واگذاری صددرصدی پرسپولیس و استقلال به مردم مخالف بود بدانید که صددرصد در خدمت مافیای فوتبال قرار دارد.اگر میخواهید که یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور حل شود و در ذهن تک تک مردم از شما و دولت عدالت گستر شما به نیکی یاد شود سهام صددرصدی پرسپولیس و استقلال را به مردم واقعی که همان هواداران باشرف اونها هستند واگذار کنید.با تشکر و اینکه ما به عدالت و مردمی بودن شما و دولت محترم ایمان داریم
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    ای کاش ارزش باشگاهای شهرستانی حداقلش ده درصد این دوتا باشگاه بود... اخه چرااینقدرفرق میزارن مثلاباشگاهی مثل فجر سپاسی یاگلگهر و.... حتی برای هزینه ی لباس وسفرشونم موندن توان خریدبازیکن ندارن مجبورن برن ازتیمهای پایه بازیکن کم تجربه بیارن وتااخربایدیرای بقادرلیگ بجنگند.. فجرهم دولتی هست اخه چه فرقی بین فجرواین دوتاتیمه؟ اگه چنددرصداین هزینه ها خرج فجریاهرتیم شهرستانی بکنن مطمناتوکورس قهرمانی جای میگیره. نمونش سپاهان یمدت بهش رسیدن چنذن پیشرفت کرد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس