ایران خواهان افزایش همکاری اقتصادی با ارمنستان است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دیدار با کارن آندراسیان، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ارتقا همکاری همه‌جانبه بویژه‌ همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان است.

به گزارش مشرق، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دیدار با کارن آندراسیان، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان با بیان اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان دارای روابط و پیوندهای تاریخی و دوستانه هستند، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ارتقا همکاری همه‌جانبه بویژه‌ همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان با تاکید بر حسن همجواری و صلح است.

وی با ابراز رضایت از گفت وگوهای صلح میان ارمنستان و آذربایجان افزود: برخی از کشورها با دخالت‌های خود موجب اختلاف میان همسایگان ما و بحران در منطقه شده‌اند و باید با گفتگو به حل مسایل و برقرار صلح در منطقه پرداخت.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به روابط گسترده تجاری میان دوکشور و مشکلات برخی تجار ایرانی در ارمنستان از ایجاد مرکز داوری و میانجیگری ایران- ارمنستان برای تسهیل و سرعت در رسیدگی به اختلافات احتمالی تجاری حمایت کرد.

وی وجود مرکز منطقه‌ای داوری تهران را دیگر امکانی دانست که تجار می‌توانند برای حل و فصل اختلافات خود به آن رجوع داشته باشند.

دهقان با تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور در زمنیه انرژی بویژه گاز و برق ابراز امیدواری کرد سرمایه گذاران و شرکت‌های راهسازی و ساختمانی ایرانی برای ساخت آزاد راه شمال جنوب ارمنستان که ایران را به گرجستان متصل می‌کند مشارکت کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های زیست‌ محیطی دو کشور بر جلوگیری از آلودگی رودخانه مرزی ارس تاکید کرد و از دولت ارمنستان خواست نسبت به تصفیه پساب و ممانعت از ورود آلاینده‌ها به ارس اهتمام بیشتری داشته باشد.

در این دیدار وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان با بیان اینکه ملت ایران شجاعانه تجربه جنگ هشت ساله را سپری کرده و ارزش صلح و امنیت را درک می‌کند دولت ارمنستان را دولتی صلح‌طلب عنوان کرد که در تلاش‌ برای برقراری صلح پس از جنگ با آذربایجان است.

آندراسیان اظهار امیدواری کرد نشست هفدهم کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان به افزایش همکاری‌های مشترک و ارتقای روابط میان دو کشور منجر شود. او با اشاره مصوبه دولت ارمنستان برای برگزاری مناقصه ساخت بزرگراه شمال جنوب که ایران و گرجستان را متصل می‌کند از شرکت های ایران برای مشارکت در این پروژه دعوت کرد.

وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به همکاری‌های قضایی دوکشور از استرداد ۷ تن از محکومین دادگاه‌های ارمنستان به ایران طی روزهای گذشته و رسیدگی به پرونده ۳۰ تبعه ایرانی دیگر در دادگاه‌های این کشور خبر داد.

در این دیدار که معاون وزیر دادگستری و رئیس اداره معاضدت قضایی ارمسنتان به همراه سفیر جمهوری ارمنستان حضور داشتند کارن اندراسیان از دکتر دهقان برای سفر رسمی به ارمنستان دعوت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    می‌بینی بی مادری چقدر بد است؟؟ باکو و ارمنستان، دستشان از دست مادرشان ایران رها شده حالا کارشان به کشتن همدیگر کشیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس