هتک حرمت مسجد ابراهیمی توسط نظامیان صهیونیست

شمار زیادی از نظامیان اشغالگر صهیونیستی مسجد ابراهیمی در الخلیل را مورد هتک حرمت قرار دادند، به آن یورش برده و در آن ویرانی ایجاد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

منابع محلی گزارش دادند که شمار زیادی از نظامیان اشغالگر مسجد ابراهیمی را مورد هتک حرمت قرار دادند، به آن یورش بردند و در آن ویرانی ایجاد کردند.

این حمله در ادامه اعمال محدودیت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان الخلیل و جلوگیری از اقامه نماز در این مسجد است.

صدها نفر از شهرک نشینان صهیونیست چهارشنبه شب با یورش به حرم ابراهیمی، این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار داده و مراسم تلمودی خود را به مناسبت عید عرش یهودیان در آن انجام دادند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به پیامدهای تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی هشدار داد.

حرم ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع در کرانه باختری تحت تسلط رژیم صهیونیستی قرار دارد. در این شهر حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست زندگی می‌کنند که ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی از آنها حفاظت می‌کنند.

از سال ۱۹۹۴ میلادی رژیم صهیونیستی مسجد و حرم ابراهیمی را میان یهودیان صهیونیست و مسلمانان تقسیم کرد به طوری که ۶۳ درصد این مکان را به یهودیان و ۳۷ درصد آن را به مسلمانان اختصاص داد. اتاق اذان مسجد نیز جزو بخشی است که به یهودیان صهیونیست اختصاص داده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس