کد خبر 1342205
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
سامانه بارشی بعدی پنجم اسفند وارد کشور می‌شود

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت پنج‌شنبه ۵ اسفند با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور، بارش برف و باران در این مناطق آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری ‌درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اوایل وقت فردا ۲ اسفند به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و سامانه بارشی که امروز در غرب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس، دامنه‌های البرز، فارس و بوشهر فعال است، فردا در شمال‌شرق، شرق و سواحل شرقی خزر همچنین ارتفاعات و دامنه شرقی البرز ادامه فعالیت دارد.

وی افزود: روز دوشنبه دوم اسفند ‌افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر در نواحی ساحلی تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و احتمال ‌خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ اوایل وقت سه‌شنبه ۳ اسفند بارش پراکنده در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

اصغری ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی افزود: اواخر وقت پنج‌شنبه ۵ اسفند مجدداً با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در بخش‌هایی از مرکز کشور، شرق و جنوب‌شرق همچنین دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: فردا کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت و از سه‌شنبه هفته جاری تا پایان هفته دما در اغلب مناطق کشور افزایش می‌یابد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری گاهی رگبار باران به تدریج وزش باد شدید و بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس